۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
کاربرد عجیب دیگری از بلاکچین

استفاده از بلاکچین برای کمک به حل مشکلات افراد بی‌خانمان

ایتنا – آمریکایی‌ها به تازگی کاربرد جالب دیگری برای بلاکچین پیدا کرده‌اند: کمک به افراد بی‌خانمان.
استفاده از بلاکچین برای کمک به حل مشکلات افراد بی‌خانمان
اگر چه بسیاری از مردم، فناوری بلاکچین (Blockchain) را صرفا به عنوان بستری برای عرضه ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین به شمار می‌آورند، ولی واقعیت آن است که این فناوری کاربردهای بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری انتخابات الکترونیکی و بهبود هوش مصنوعی اشاره کرد.
 
با این حال مقامات شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا، قصد دارند با بلاکچین به افراد بی‌خانمان کمک کنند و به مقابله با یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی بپردازند.
گفته شده این طرح به افرادی که مدارک شناسایی و اسناد هویتی آنها مفقود یا نابود شده است کمک می‌کند که هویت خود را دوباره به دست آورند.

           در این باره بخوانید:
           - 
معرفی بلاکچین به زبان ساده

به گزارش ایتنا از شماران سیستم مقامات شهری قصد دارند با تامین امنیت هویت افراد بی‌خانمان، یکی از مشکلات اساسی شهر آستین را برطرف سازد.
بسیاری از افراد بی‌خانمان در صورتی که کارت شناسایی یا شماره تامین اجتماعی خود را از دست بدهند، دیگر نمی‌توانند کمک‌های مورد نیازشان را دریافت دارند زیرا هیچ راهی برای اثبات خود ندارند و بعضاً برای پرداخت هزینه‌های مربوط به فرم‌های جدید نیز ناتوانند.
 
سوابق کاغذی به سادگی سرقت رفته و یا گم و نابود می‌شود و مقامات آستین امیدوارند بتوانند از بلاکچین به عنوان جایگزین این سوابق استفاده کنند.
 
در واقع بلاکچین می‌تواند به عنوان شیوه‌ای امن و مطمئن برای اثبات و تایید هویت افراد در نظر گرفته شود.
 



اسلای مجید (Sly Majid) یکی از مدیران ارشد آستین می‎گوید: اگر کوله پشتی شما به سرقت رود یا کارت مراقبت‌های اجتماعی‌تان خیس شود و از بین برود، یا اگر در جایی کمپ زده باشید و مدارک‌تان گم شود، باید دوباره همه چیز را از اول شروع کنید... بلاکچین جلوی فعالیت‌هایی که شما را تبدیل به یک بی‌خانمان می‌کند، خواهد گرفت.
 
بر اساس این گزارش، بخش زیادی از هزینه این طرح توسط بنیاد خیریه Bloomberg Philanthropies وابسته به خبرگزاری بلومبرگ پرداخت شده است.
 
گفتنی است جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه در خصوص مفهوم فناوری بیت‌کوین می‌توانید به مقاله‌ای با عنوان
معرفی بلاکچین به زبان ساده مراجعه کنید.
 
کد مطلب: 52543
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام