۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶
برای حمل کالاهای تولیدی

استفاده نامتعارف سامسونگ از فناوری بلاکچین

ایتنا – سامسونگ نحوه توزیع محصولات خود را با بلاکچین بهبود می‌بخشد.
استفاده نامتعارف سامسونگ از فناوری بلاکچین

سامسونگ قصد دارد از شبکه بلاکچین (Blockchain) برای بهبود عملکرد سیستم جابجایی محصولات خود استفاده کند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از بلومبرگ، سامسونگ -بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه هوشمند در جهان- درصدد است برای ارتقاء عملکرد شبکه جهانی خود از فناوری بلاک چین استفاده کند.
سامسونگ اس‌دی‌اس (Samsung SDS) یکی از شرکت‌های تابعه سامسونگ که از آن به عنوان بازوی ارائه خدمات و راهکارهای IT گروه سامسونگ یاد می‌شود، در این خصوص پیشرو است.
 
بنا به گفته یکی از مدیران این شرکت، سامسونگ اس‌دی‌اس با بهره‌گیری از بلاکچین می‌تواند محموله‌های خود را که ارزش چند ده میلیارد دلاری دارد، به راحتی ردگیری کند و علاوه بر این، هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل را نیز تا 20 درصد کاهش دهد.
 
با توجه به اینکه اغلب شرکت‌ها، فناوری بلاک چین را بستری برای کار با ارزهای دیجیتال به شمار می‌آورند، سامسونگ را می‌توان یکی از نخستین شرکت‌های بین‌المللی دانست که نگاه جدی و کاربردی به بلاکچین دارد.
 
در واقع به نظر می‌رسد شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به آرامی در حال آشنایی با کاربردهای مختلف بلاکچین هستند و بعید نیست که هر روز اخبار گوناگونی در این خصوص منتشر شود.
 
طبق پیش‌بینی‌های مؤسسه معتبر گارتنر، تا سال 2025 کسب‌وکارهای مرتبط با بلاکچین بالغ بر 176 میلیارد دلار ارزش خواهند داشت.
 



امسال، انتظار می‌رود شرکت سامسونگ اس‌دی‌اس علاوه بر یک میلیون کانتینر 20 فوتی، بالغ بر 488 هزار تن کالا را از طریق هوایی جابجا کند.
 
این کالاها شامل نمایشگرهای LED و گوشی‌های گلکسی S9 می‌باشد.
 
بنا به گفته یک استاد دانشگاه در کره جنوبی، سیستم بلاکچین می‌تواند فاصله زمانی بین تولید و ترانزیت محصول را کاهش دهد و همین امر شرکت را -بالقوه- در جایگاهی بالاتر از رقبای خود می‌نشاند.
 
کارشناسان می‌گویند استفاده از بلاکچین در صنعت حمل‌ونقل باعث می‌شود زمان مربوط به تشریفات اداری کاهش یافته و استفاده از کاغذ نیز تا حد زیادی منتفی شود.
 
Song Kwang-woo از مدیران Samsung SDS می‎گوید: بلاکچین تأثیر شگرفی بر زنجیره تأمین صنایع تولیدی خواهد داشت.



      در این باره بیشتر بخوانید:
      - معرفی بلاکچین به زبان ساده

 
کد مطلب: 52529
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چه جالب سامسونگ دیگه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام