۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

چگونه زنان می‌توانند به کمک هوش مصنوعی جهان را تغییر دهند

ایتنا - صدای زنانه برای هوش مصنوعی می‌تواند مفید، آشنا و غیرتهدیدکننده باشد و همین باعث می‌شود که ارتباط بین دستگاه و فرد، عمیق‌تر شود و فرد در ارتباط با دستگاه، احساس راحتی بیشتری کند.
چگونه زنان می‌توانند به کمک هوش مصنوعی جهان را تغییر دهند
آیا تاکنون به این نکته توجه کرده‌اید که چرا ربات‌ها، دستیاران مجازی و هوش مصنوعی با خصوصیات زنانه برنامه ریزی می‌شوند؟ اگر زنان بیشتری در پشت سیستم‌ها قرار بگیرند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

الکسا، کورتانا ، گوگل هوم و اکثر سیستم‌های جی.پی.اس بر اساس خصوصیات زنانه برنامه‌ریزی می‌شوند و گمانه‌‌زنی‌های فراوانی مبنی بر قرار گرفتن بانوان در پشت این سیستم‌ها وجود دارد.
به همین خاطر هم هست که زنان می‌توانند نقش بهتری در این عرصه ایفا کنند چون این برنامه‌ها و دستیارها، هماهنگی بیشتری با خصوصیات آنها دارد.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از ونچربیت، پژوهش‌ها نشان داده است که زنان و مردانی که از سیستم‌ها استفاده می‌کنند، تمایل بیشتری به صدای زنان دارند و همین موضوع باعث شده است که شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری مانند آمازون، نام «الکسا» را به «الکساندر» ترجیح دهند و در دستگاه‌های خود، صدای زن را به صدای مرد ترجیح دهند.
 
جیسون مارس که یکی از افراد حرفه‌ای در زمینه این صنعت است، ادعا کرده است: «صدای زنانه برای هوش مصنوعی می‌تواند مفید، آشنا و غیرتهدیدکننده باشد و همین باعث می‌شود که ارتباط بین دستگاه و فرد، عمیق‌تر شود و فرد در ارتباط با دستگاه، احساس راحتی بیشتری کند.»
 
 یکی از نکات قابل توجه در مورد ربات‌هایی که صدای زن دارند، این است که می‌توانند موجب رضایت افراد و ارائه نظرات مساعد توسط آنها شوند. یک فاکتور کلیدی در این گفت‌وگو، آن است که هوش مصنوعی‌ها کماکان توسط مردان و به ویژه مردان سفیدپوست ساخته می‌شود و ماشین‌ها لزوما به گونه‌ای کار می‌کنند که سازندگان، برنامه‌ریزی کنند.
 
این شکاف جنسیتی در هوش مصنوعی بسیار شگفت‌انگیز است و نشان می‌دهد که بانوان می‌توانند در عرصه هوش مصنوعی نفوذ خود را افزایش دهند و به گونه‌ای عمل کنند که بتوانند نقش مهم‌تر و موثرتری در این زمینه ایفا نمایند.
بر اساس برآوردهای موجود، 13.5 درصد از فضای یادگیری ماشین را زنان تشکیل می‌دهند. آمار مذکور همچنین نشان می‌دهد که هجده درصد از توسعه دهندگان نرم افزار و 21 درصد از برنامه نویسان کامپیوتر، زن هستند.
 
کد مطلب: 52528
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام