۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۳
بیشتر از هر شرکت دیگر در آمریکا

سال گذشته آمازون ۲۳ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه کرده است

ایتنا – پنج شرکت فناوری اطلاعات در آمریکا، در مجموع 76 میلیارد دلار هزینه تحقیق و توسعه کرده‌اند.
سال گذشته آمازون ۲۳ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه کرده است
یکی از عوامل مهم در توسعه سازمان‌ها و تولید محصولات جدید، میزان توجه و نیز سرمایه‌گذاری و هزینه‌هایی است که برای تحقیق و توسعه صرف می‌شود.
به همین دلیل، شرکت‌های بزرگ جهت افزایش سهم خود از بازار، نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در این بخش داشته و مداوم روی آن مانور می‌دهند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت Recode، شرکت‌های حوزه فناوری در آمریکا پنج رتبه اول در زمینه تحقیق و توسعه را بدست آورده‌اند و بدین‌ترتیب، مطابق آمار در سال گذشته مجموعاً 76 میلیارد دلار برای این بخش هزینه کرده‌اند.
 
در این میان، شرکت آمازون با صرف هزینه 23 میلیارد دلار، رتبه اول تحقیق و توسعه در میان شرکت‌های آمریکایی را کسب نموده است که ضمناً نشان‌دهنده رشد 41 درصدی نسبت به سال پیش از آن است.
آمازون این مبلغ کلان را در زمینه سرویس‎‌های ابری خود موسوم به AWS، دستیار هوشمند الکسا و فناوری‌هایی مانند دید رایانه‌ای صرف نموده است.
 
همچنین مطابق برنامه‌های اعلام شده، این فروشگاه اینترنتی قصد دارد پروژه‌هایی مانند پروژه Go را برای ایجاد فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار عملی سازد.
این در حالی است که آمازون بارها مورد حملات توییتری دونالد ترامپ قرار گرفته و رئیس‌جمهور آمریکا این شرکت را متهم به عدم پرداخت مالیات مقرر و سوءاستفاده از سیستم پستی این کشور نموده است.
 




در همین زمینه و در حوزه تحقیق و توسعه، شرکت‌های آلفابت (شرکت مادر گوگل)، اینتل، مایکروسافت و اپل، به ترتیب حائز جایگاه‌های دوم تا پنجم هستند.
 
فیس‎بوک نیز با جهشی قابل‌توجه، از جایگاه سیزدهم در سال 2016 به رتبه نهم در سال 2017 رسیده و بودجه اختصاص یافته به تحقیق و توسعه را با 32 درصد افزایش به 7.8 میلیارد دلار رسانده است.
به نظر کارشناسان، احتمال آن وجود دارد که بخشی از این بودجه کلان، به «ساختمان 8» فیس‎بوک اختصاص یافته که در آن تحقیقات مربوط به سخت‌افزار انجام می‌شود.
 
همچنین بر اساس این گزارش، شرکت اینتل 13 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه خود نموده و این رقم برای مایکروسافت، 12 میلیارد دلار می‌باشد.
 
کد مطلب: 52497
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام