کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ورود فایرفاکس ۱۱ به بازار به همراه حفاظت در برابر ردیابی پیش‌فرض

26 فروردين 1397 ساعت 19:05

ایتنا- موزیلا، فایرفاکس 11.0 مخصوص آی.اُ.اس را وارد بازار کرد. در این نسخه، حفاظت در برابر ردیابی به صورت پیش‌فرض وجود دارد. این مسئله، به شما امکانات زیادی می‌دهد.


موزیلا اخیراً نسخه 11.0 مرورگرفایرفاکس را منتشر نمود که مخصوص سیستم‌عامل iOS است و به آن، مزیت حفاظت در برابر ردیابی -به صورت پیش‌فرض- اضافه شده است.
با این قابلیت می‌توانید زبانه‌های خود را مجدداً مرتب نموده و یک دسته از قابلیت‌های مخصوص آی‌پد را نیز اضافه کنید. هم‌چنین، جدیدترین نسخه از فایرفاکس 11.0 را از اپ استور اپل دانلود کنید.
 
به گزارش سروس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ونچربیت، حدود نیم میلیارد نفر در سراسر جهان از مرورگر وب فایرفاکس استفاده می‌کنند. هر چند موزیلا هیچ عدد دقیقی در این مورد منتشر نکرده است.
گفتنی است فایرفاکس ویژه iOS در نوامبر 2015 منتشر و تا به امروز، دائماً بروزرسانی شده است.
 
حفاظت در برابر ردیابی بدین معناست که فایرفاکس، المان‌های وب‌سایت (تبلیغات، ردیاب‌های تجزیه‌وتحلیل و دکمه‌های اشتراک اجتماعی) را مسدود کرده و می‌تواند شما را در حین بررسی وب، ردیابی نماید.
این روند تقریباً شبیه مسدودگر تبلیغات است. لیست بلاک این قابلیت -که بر اساس قواعد حفاظت در برابر ردیابی، بنا نهاده شده است- بر مبنای کسب‌وکار نوپای ضدردیابی دیسکانکت استوار بوده و در گیت‌هاب نیز در دسترس است.
 

 
مرورگر فایرفاکس 9.0 iOS، حفاظت در برابر ردیابی را به سیستم‌عامل موبایل اپل وارد نموده، اما صرفاً در حالت مرور خصوصی -به صورت پیش‌فرض- فعال بود و این همان قابلیتی است که در فایرفاکس اندروید، ویندوز، مک و لینوکس فعال است.
اختلاف در این است که در فایرفاکس iOS این گزینه، به صورت پیش‌فرض وجود دارد و در صورت لزوم می‌توان آن را خاموش کرد.
 
کاربران iOS با این قابلیت می‌توانند زبانه‌های خود را مرتب کنند.
کاربران آی‌پد نیز به قابلیت‌های جدیدی دست پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال، می‌توان آدرس وب‌سایت را از درون اپلیکیشن گرفته و درون کادر فایرفاکس انداخت.
 


کد مطلب: 52476

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52476/ورود-فایرفاکس-۱۱-بازار-همراه-حفاظت-برابر-ردیابی-پیش-فرض

ايتنا
  https://www.itna.ir