۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
بدلیل مقررات GDPR

فیس‌بوک ممکن است 2.8 میلیارد دلار از درآمدهای خود را از دست بدهد

ایتنا - جریمه نقض این قانون 4% از درآمدهای جهانی فیسبوک خواهد بود، که با این وضعیت می توان گفت که نقض این قانون برای فیسبوک ارزانتر از پیروی از آن می تواند تمام شود.
فیس‌بوک ممکن است 2.8 میلیارد دلار از درآمدهای خود را از دست بدهد
 
بر اساس آنالیز Goldman Sachs، ممکن است درآمدهای شرکت فیس‌بوک با اجرای مقررات حفاظت اطلاعات عمومی (GDPR) در ماه مه در اروپا، 7% (2.8 میلیارد دلار) کاهش یابد.
جریمه نقض این قانون 4% از درآمدهای جهانی فیس‌بوک خواهد بود که با این وضعیت می‌توان گفت نقض این قانون برای فیس‌بوک می‌تواند ارزان‌تر از پیروی از آن تمام شود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بیزینس اینسایدر، این مقررات در کنار یک قانون جدید EU ePrivacy که به زودی اجرایی خواهد شد، سرویس‌های آنلاین را ملزم می‌کند از کاربران خود بابت هرگونه اطلاعاتی که اخذ می‌کنند، اجازه بگیرند.
هدف این قانون، جلوگیری از نقض گسترده حریم خصوصی داده‌ها -نظیر آنچه در رسوایی "کمبریج آنالیتیکا" رخ داد- است.
 
هیتر بلینی و تیم تحلیلگران در گلدمن بر این باورند که فیس‌بوک تا حدود زیادی در ترغیب کاربران جهت اخذ مجوزهایی که برای حریم خصوصی موردنیاز است، موفق خواهد بود. البته مورد مزبور در آن سناریو، در بدترین حالت تلقی می‌شود.
با این حال، آنگونه که تیم گلدمن در یادداشتی برای مشتریان ذکر نموده است، «حساسیت عمومی اخیر در مورد روش‌های مدیریت داده‌ها در فیس‌بوک ممکن است تأثیری تعدیل کننده بر تمایل شهروندان برای پذیرش این مجوزها -به ویژه در کوتاه مدت- داشته باشد.»
 
همچنین خاطرنشان شده که فیس‌بوک در صدد است تا کنترل‌هایی به سبک GDPR را برای تمام کاربران دنیا عرضه نماید، هرچند که در ابتدا این قانون، صرفاً کسب‌ و کار انجام شده در اروپا را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

گفتنی است حدود یک چهارم از درآمدهای فیس‌بوک از اروپا حاصل می‌شود و 20% از کاربران اروپایی هستند. کاربران اروپایی فیس‌بوک بیشتر از کاربران آمریکائی است.
 


این آنالیز گلدمن «تأثیر بالقوه کاهش تعداد کاربران یا کل زمان صرف شده در فیس‌بوک در اروپا و همچنین پتانسیل کاهش قیمت تبلیغات به خاطر کاهش اثرگذاری، در صورتی که این شرکت مجبور به استفاده از تبلیغاتی زمینه‌ای به جای هدفگذاری شده» را لحاظ نموده است.
 
بلینی می‌نویسد که از این رو «کاهش 10 درصدی کل زمان صرف شده در فیس‌بوک در اروپا (و در نتیجه، تأثیرگذاری کلی تبلیغات) و کاهش 20 درصدی قیمت‌گذاری می‌تواند منتج به کاهش 6.8 درصدی کل درآمد تبلیغاتی برای این شرکت شود.»
 
جریمه عدم رعایت قوانین GDPR می‌تواند تا 4% از درآمدهای جهانی را شامل شود. در مورد فیسبوک این میزان حدود 1.6 میلیارد دلار (1.1 میلیارد پوند) خواهد بود.
 
کد مطلب: 52470
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام