کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با هدف مقابله با دستکاری داده‌ها

وزارت انرژی شیلی از بلاک‌چین استفاده می‌کند

27 فروردين 1397 ساعت 16:54

ایتنا – وزارت انرژی شیلی بلاک‌چین را مورد استفاده قرار داده و کاربرد فناوری بلاک‌چین را یک ضرورت می‌داند.



دولت شیلی اعلام کرده قصد دارد برای ثبت آمار مربوط به بخش انرژی، از بلاکچین شبکه اتریوم (Ethereum) استفاده کند.
 
کمیسیون ملی انرژی شیلی که زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور است، هدف از قرار دادن داده‌ها در دفتر کل عمومی را «افزایش سطح امنیت، یکپارچگی، قابلیت ردگیری و اعتمادسازی نسبت به اطلاعاتی که در دسترس عموم قرار می‌گیرد» دانست.

             در همین زمینه بخوانید:
             - بلاک‌چین چیست؟
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت CoinDesk، این کمیسیون پیشتر نسبت به احتمال هک و دستکاری شدن پایگاه‌های داده خود اظهار نگرانی کرده بود.
 
رویکرد مبتنی بر اتریوم، روشی جایگزین برای ذخیره‌سازی داده‌هاست که در آن از فناوری بلاکچین استفاده می‌شود.
 
یادآور می‌شود که بلاکچین (Blockchain) یک شبکه رمزنگاری شده، ایمن و مقاوم در برابر مداخله هکرهاست و هر چند همه کاربرانش می‌توانند روی آن نظارت داشته باشند اما هیچ یک از آنها به تنهایی قادر نیست تغییراتی در آن ایجاد کند.
 
به همین دلیل این فناوری، محیطی عالی برای ذخیره داده‌های باارزش، قراردادهای عمومی و خصوصی، حقوق مالکیت و غیره به شمار می‌رود.
 



بر اساس این گزارش، کمیسیون انرژی شیلی پیشتر برخی اطلاعات را به شبکه بلاک‌چین منتقل کرده بود که از آن جمله می‌توان به اطلاعات مربوط به ظرفیت تولید برق، میانگین قیمت بازار و هزینه‌های نهایی اشاره کرد.
 
پس از انجام این مرحله، دولت شیلی قصد دارد نتایج حاصله را بررسی کرده و آنها را در اختیار سایر شرکت‌ها و نهادهای دولتی این بخش قرار دهد.
 
وزیر انرژی شیلی با اشاره به این که بلاک چین یکی از مهم‌ترین فناوری‌ها در یک دهه گذشته محسوب می‌شود، گفت ما علاقه‌مندیم که استفاده از این فناوری را از یک سطح مفهومی به یک فضای عملیاتی ببریم.

وی خاطرنشان کرد که بلاکچین می‌تواند در چند سال آینده جزئی از زندگی روزمره انسان‌ها باشد.
 


کد مطلب: 52454

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52454/وزارت-انرژی-شیلی-بلاک-چین-استفاده-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir