۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴

واکنش فیس‌بوکی یکی از مدیران اپل به رسوایی اخیر!

ایتنا - یکی از مدیران اپل در واکنش به رسوایی اخیر فیس‌بوک، صفحه خود را در این شبکه اجتماعی بست!
واکنش فیس‌بوکی یکی از مدیران اپل به رسوایی اخیر!


استیو وزنیاک گفت که در واکنش به رسوایی فیس بوک مبنی بر همکاری این غول تکنولوژی با یک موسسه مشاوره سیاسی و افشای اطلاعات و نقض حریم شخصی کاربرانش، صفحه مجازی و حساب کاربری خود را در این شبکه اجتماعی بست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مدتی است که رسوایی فیس بوک درباره همکاری با یک نهاد تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و دسترسی آن‌ها به اطلاعات خصوصی کاربران زبانزد خاص و عام شده است.

البته طبق اعلام اولیه این شبکه اجتماعی، همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا تنها به منظور بهبود عملکرد پلت‌فرم های ارتباطی فیس بوک برای برقراری تماس و ارتباط با دوستان، همچنین ایجاد نسخه فیس بوک لایت صورت گرفته است و به هیچ عنوان اطلاعات کاربران جمع آوری یا سوءاستفاده نشده است. فیس بوک همچنین در روزنامه‌ها آگهی عذرخواهی از تمامی کاربرانش را منتشر کرد اما باز هم با این حال، نتوانسته است اعتماد مردم را به خود جلب کند.

از زمانی که چنین خبری در فضای مجازی منتشر شد، این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت و تاکنون شرکت‌ها و افراد معروفی در جهان به غیرفعال کردن صفحات مجازی و حساب‌های کاربری خود در فیس بوک اقدام کرده اند.

از جمله تازه‌ترین افراد مشهوری که به بستن صفحه مجازی خود در فیس بوک اقدام کرده، استیو وزنیاک – یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل – است که با خداحافظی از دنبال کنندگانش در حساب کاربری فیس بوک خود، خروج خود را از این غول شبکه اجتماعی رسما اعلام کرد.
وی در مصاحبه اخیر خود گفت که این اقدامش تنها به نشانه اعتراض به سهل انگاری مدیران و مسئولان فیس بوک بوده است و این رسوایی را ننگ بزرگی برای جامعه غول‌های تکنولوژی در جهان عنوان کرد.

تقریبا بیش از دو هفته پیش بود که رسانه‌ها گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری کرده است. پس از آن مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.
کد مطلب: 52443
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام