۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲

جمهوری چاد شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کرد!

ایتنا - جمهوری چاد به علت مخالفت مردم با تمدید ریاست جمهوری ادریس دبی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را فیلتر کرد.
جمهوری چاد شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کرد!

جمهوری چاد تحت تاثیر مسائل و ناآرامی‌های سیاسی در این کشور به فیلتر و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعددی اقدام کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مسائل و مشکلاتی که مردم و شهروندان کشور آفریقایی چاد مدتهاست با آن درگیرند، تمدید ریاست جمهوری " ادریس دبی " تا سال ۲۰۳۳ است که از سال ۱۹۹۰ بر مردم این کشور آفریقایی حکومت کرده است.

بعد از آنکه مردم این کشور به مخالفت با این قانون برخاستند، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مورد استفاده مردم نیز که در اطلاع‌رسانی و مخالفت آن‌ها تاثیرگذار بودند، اقدام به بررسی و تحلیل علل و پیامدهای منفی تمدید دوران مدت رئیس جمهور کنونی چاد کردند.
حالا با گسترش این اعتراضات و ناآرامی‌ها، پیام رسان‌های واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وایبر مسدود و فیلتر شدند تا آتش خشم و عصبانیت مردم فروکش کند.

به عقیده تحلیلگران بسیاری، ایده فیلترینگ و مسدودسازی موقت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که معولا توسط دولت‌های بسیاری در سراسر جهان به منظور فروکش کردن اعتراضات و مخالفت‌های گسترده در سطح کشور انجام می‌شود، ایده خامی است که ممکن است تنها به صورت موقت آبی برروی آتش معترضان بریزد و جمهوری چاد باید برای حفظ امنیت، صلح و ثبات در کشورش این قانون را لغو و مطابق خواسته مردمش عمل کند.

اقتصاد کشور آفریقایی چاد که یک سرزمین کاملا خشک و بیابانی است که در آن هیچ گونه دسترسی به منابع آبی و دریا وجود ندارد، وابستگی کاملی به استخراج و صادرات نفت دارد.
کد مطلب: 52431
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام