۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶

مایکروسافت اج در تبلت‌های اندرویدی و آیپد اپل

ایتنا - این شرکت پس از ارائه نسخه مخصوص گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها برای این مرورگر، اکنون ویرایشی از آن را برای دستگاه‌های صفحه بزرگ عرضه کرده است.
مایکروسافت اج در تبلت‌های اندرویدی و آیپد اپل
 
شرکت مایکروسافت انتشار نرم‌افزار مرورگر Edge خود را به تبلت‌های اندرویدی و آیپد اپل بسط داده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این شرکت پس از ارائه نسخه مخصوص گوشی‌های اندرویدی و نیز آیفون‌ها برای این مرورگر، اکنون ویرایشی از آن را برای دستگاه‌های صفحه بزرگ عرضه نموده است.
انتشار نسخه‌های جدید به این زودی کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ چرا که چند ماه بیشتر از انتشار نسخه گوشی‌ها نگذشته و حدس و گمان‌ها حاکی از آن است که این قضیه ارتباطی با عرضه آیپدی ارزان‌تر برای دانش‌آموزان داشته باشد.
 
گفتنی است نسخه پیش‌نمایش آیپد چند هفته‌ای در دسترس بوده است، اما ویرایش آن برای تبلت‌های اندرویدی برای نخستین بار ارائه شده است.
هر دو ویرایش از قابلیت‌های متداول مایکروسافت بهره می‌برند که امکان ادامه کار از جایی که بین یک دستگاه ویندوز 10 و دستگاه قابل حمل ترک کرده بودید را فراهم می‌سازد.
 


شایان ذکر است که تبلت‌های ویندوزی، برخلاف نسخه موبایلی این سیستم‌عامل (که از اقبال خوبی برخوردار نبودند) از پیش مجهز به اج بوده‌اند.
 
مایکروسافت اج زرق و برق کمتری نسبت به رقبای جاافتاده‌ دارد و از اکوسیستم افزونه‌ای به مراتب کوچک‌تر و یک اسپارتان برخوردار است، هرچند که GUI آن کاراتر می‌باشد.
 
آنچه برای مایکروسافت نگران‌کننده است اینکه با وجود از پیش نصب بودن و تنظیم آن در وضعیت پیش‌فرض، تعداد بسیار کوچکی از کاربران بالقوه، در عمل از آن استفاده می‌کنند.
بر اساس جدیدترین آمارهای Netmarketshare، بیشترین سهم بازار مرورگرها همچنان در اختیار کروم گوگل بوده که حدود 65 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.
 
همچنین اوایل ماه جاری مایکروسافت اعلام نموده قصد دارد باز شدن لینک‌های Microsoft Mail را در مرورگر اج اجباری نماید، فارغ از اینکه تنظیمات پیش‌فرض روی چه مرورگری قرار گرفته باشد؛ این ویژگی در بیلد فعلی ویندوز 10 موجود است و پیش‌بینی می‌شود که تغییرات دیگری نیز در راه باشد.
  
کد مطلب: 52395
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام