کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجدید ساختار مایکروسافت در جهت هوشمندسازی همه‌جانبه و تمرکز بیشتر بر سازمان‌ها  

18 فروردين 1397 ساعت 12:52

ایتنا - با اینکه این شرکت سال‌هاست که بر گسترش سیستم عامل ویندوز متکی بوده است، ولی رایانش در حال تغییر است. همچنین، مایکروسافت از تمرکز خود بر مصرف کنندگان کاسته و راهکارهای سازمانی را به اولویت خود تبدیل کرده است.


 
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در ایمیلی به کارکنان (که به تازگی توسط این شرکت منتشر شد) بیان نموده که مایکروسافت، در تلاش برای اولویت دادن به تزریق هوش مصنوعی به محصولاتش، سازماندهی مجدد عمده و خانه تکانی در گروه ویندوز است.
این شرکت همچنین می‌افزاید که در حال شکل‌دهی به دو تیم جدید است: یکی بر «تجربه و دستگاه‌ها» متمرکز است و دیگری بر «ابر + هوش مصنوعی (AI)».
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ciodive، "اسکات گوتری" مدیر فعلی امور فضای ابری هدایت تیم جدید ابر و AI را بر عهده خواهد داشت؛ این تیم دربرگیرنده آژور، AI کسب و کار، توسعه اپلیکیشن‌های کسب و کار، درک AI و تکنولوژی‌های واقعیت و سرویس‌های شناختی می‌­شود.
 
همچنین "راجش جها" قرار است سرپرستی تیم‌های تجربه و دستگاه‌ها را بر عهده گیرد که بر ایجاد یک تجربه منسجم و کاربر نهایی -فارغ از نوع دستگاه مورد استفاده کاربران- متمرکز خواهد بود.
ویندوز، آفیس، دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های طرف ثالث همه در حیطه صلاحیتی این تیم قرار خواهند داشت.
 
بخشی از این تجدید ساختار شامل رفتن تری میرسون مدیر اجرایی قدیمی مایکروسافت مربوط می‌شود که مدیریت گروه کنونی ویندوز و دستگاه‌ها را بر عهده دارد.
گفتنی است میرسون 21 سال اخیر را در این شرکت صرف نموده و به تسهیل عرضه ویندوز 10 کمک نموده و همچنین بر روی دستگاه‌های Xbox One و Surface کار کرده است.

 

به گفته نادلا، وی ظرف چند ماه آینده از مایکروسافت خواهد رفت.
 
رفتن میرسون همچنین نشانگر تغییری در طرح‌های بلندمدت نیز هست. با اینکه این شرکت سال‌هاست که بر گسترش سیستم‌عامل ویندوز متکی بوده اما رایانش در حال تغییر است.
همچنین، مایکروسافت از تمرکز خود بر مصرف‌کنندگان کاسته و راهکارهای سازمانی را به اولویت خود بدل نموده است.
دستگاه‌های جدیدی در حال ظهورند و محیط تکنولوژی نرم‌افزارمحور، کاهش نیاز به اپلیکیشن‌های دسکتاپ را در پی خواهد داشت.
 
قطعاً سیستم‌عامل ویندوز همچنان بخش بزرگی از مجموعه محصولات مایکروسافت خواهد ماند،اما این کمپانی در حال انتقال منابع به ابر، اتکا بر آژور و تزریق هوش به اپلیکیشن‌هاست.
 
مایکروسافت ابزارهای ابری خود را افزایش داده و در حال بسط سلطه‌ در بازار SaaS است. این شرکت جایزه شرکت سال 2017 Cio's Dive را از آن خود نمود.
واقعیت این است که مشتریان سازمانی به ندرت می‌توانند بدون حداقل یکی از محصولات مایکروسافت زندگی کنند.
 
مایکروسافت همچنان تیم سوم مهندسی خود را -که بر تحقیقات AI متمرکز است- در اختیار خواهد داشت؛ این تیم قابلیت‌ها را در میان تیم‌های محصولات ارتقاء خواهد داد.
نادلا در حال نمایش تعهد به مبتنی بودن همه چیز بر هوش مصنوعی است و ساختار شرکت را به تغییر داده تا بهتر بازتاب‌دهنده نحوه خرید سرویس‌ها توسط سازمان‌ها باشد.  
 
گفته شده این تیم‌های جدید همچنین با تکنولوژی‌هایی که نادلا آنها را آینده‌دار می‌داند همراستا خواهند بود: واقعیت ترکیبی، هوش مصنوعی و رایانش کوانتومی.
 
مایکروسافت در حال انجام تغییرات ضروری برای بقا در بلندمدت است، کاری که این شرکت از زمان روی کار آمدن نادلا در اجرای آن هوشمندانه عمل کرده است.
 


کد مطلب: 52357

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52357/تجدید-ساختار-مایکروسافت-جهت-هوشمندسازی-همه-جانبه-تمرکز-بیشتر-سازمان-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir