۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴

بازار 1.5 میلیارد دلاری اینترنت اشیاء تا پایان سال 2018

ایتنا - مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است تا سال 2021 میلادی ارزش بازار جهانی خدمات اینترنت اشیا به بیش از 3.1 میلیارد دلار برسد.
بازار 1.5 میلیارد دلاری اینترنت اشیاء تا پایان سال 2018
مرکز تحقیقاتی معتبر گارتنر در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که میزان سرمایه‌گذاری بازار جهانی بر روی اینترنت اشیاء (IoT) در سال 2018 میلادی به بیش از 1.5 میلیارد دلار می‌رسد که این اتفاق به دنبال اقبال هرچه بیشتر سازمان‌ها برای استفاده گسترده از دستگاه‌های متصل به اینترنت صورت می‌گیرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، در حالی که سرمایه‌گذاری بازار جهانی در حوزه اینترنت اشیاء طی سال 2017 میلادی 1.2 میلیارد دلار برآورد شده بود، پیش‌بینی‌های جدید رشد 28 درصدی این بازار در سال جاری میلادی را نشان می‌دهد.

مرکز تحقیقاتی گارتنر در گزارش خود توضیح داد 20 درصد سازمان‌های بزرگ جهان طی سه سال گذشته دست کم یک بار از ناحیه دستگاه‌های مربوط به اینترنت اشیاء مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.
 

«روجرو کونتو» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «در عرصه نوآوری‌های اینترنت اشیاء، سازمان‌ها معمولاً کنترلی روی منابع موجود ندارد و به عبارت دیگر، تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در دستگاه‌های متصل مورد استفاده قرار می‌گیرند، از سوی شرکت‌های تأمین کننده خدمات مدیریت می‌شوند.»

او در ادامه توضیح داد: «پیش‌بینی می‌کنیم طی سال جاری میلادی درخواست سازمان‌ها برای در اختیار گرفتن ابزارها و خدمات مربوط به کنترل سیستم‌های اینترنت اشیاء بیشتر شود تا بتوانند مدیریت‌ جامع‌تری برای آنها داشته باشند.»

مرکز تحقیقاتی گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است تا سال 2021 میلادی ارزش بازار جهانی خدمات اینترنت اشیاء بیش از 3.1 میلیارد دلار خواهد بود.
 
کد مطلب: 52355
برچسب ها: اینترنت اشیا IoT
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ای جان عجب بازار پر رونقی!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام