کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از اثر انگشت مردگان برای باز کردن قفل آیفون در آمریکا

11 فروردين 1397 ساعت 18:11

ایتنا - دولت آمریکا با مراکز قضایی به توافق رسیده است تا در جریان باز کردن قفل آیفون افراد مظنون که به هر شکل جان خود را از دست داده‌اند، از اثر انگشت آنها استفاده کند.


مقامات قضایی آمریکا گزارش دادند که بر اساس آخرین مجوزهای خود این امکان را دارند تا از اثر انگشت مردگان برای باز کردن قفل گوشی هوشمند آیفون استفاده کنند تا از این طریق حسگر Touch ID را دور بزنند و به اطلاعات ذخیره شده در گوشی افراد مظنون دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایتنا به نقل از فوربز، در حالی که پیش‌تر شایعاتی در این زمینه منتشر شده بود منابع خبری به صورت کاملا رسمی جزییات این طرح را منتشر کردند و توضیح دادند دفتر پلیس فدرال آمریکا (FBI) با این طرح موافقت کرده است تا اثر انگشت مردگان را برای باز کردن قفل آیفون آنها استفاده کند.

افراد نزدیک به سیستم داخلی پلیس فدرال آمریکا در شهرهای نیویورک و اوهایو در گزارش‌های مجزا اعلام کردند دولت آمریکا با مراکز قضایی به توافق رسیده است تا در جریان باز کردن قفل آیفون افراد مظنون که به هر شکل جان خود را از دست داده‌اند، از اثر انگشت آنها استفاده کند.

در گزارش‌های این افراد اعلام شده است تا اجرای قانون استفاده از اثر انگشت مردگان توسط ماموران پلیس و مقامات قضایی آمریکا زمان می‌برد و با این وجود تمام موافقت‌های اولیه برای اعمال این طرح ارایه شده است.

این قانون زمانی اجرا می‌شود که پلیس فدرال اطلاعات داخل گوشی آيفون را تنها راه شناسایی گروه‌های تبهکاری می‌داند و از این طریق می‌کوشد سرنخ‌های بیشتری را پیش روی خود قرار دهد.

به عنوان مثال در شرایطی که فرد به دنبال مصرف بیش از اندازه یک ماده مخدر جان خود را از دست داده است، اطلاعات در گوشی آیفون او می‌تواند امکان دسترسی به فروشنده مخدر را ارایه کند.
 


کد مطلب: 52354

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52354/استفاده-اثر-انگشت-مردگان-باز-کردن-قفل-آیفون-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir