۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲

رابطه کاری موزیلا با فیس‌بوک به طور کامل قطع شد

ایتنا - فیس‌بوک نیازمند اعمال تغییرات فراوان در سیاست‌های خود است تا بتواند همکاری‌ با شرکت‌های بزرگی چون موزیلا را ادامه دهد.
رابطه کاری موزیلا با فیس‌بوک به طور کامل قطع شد
به دنبال رسوایی‌های اطلاعاتی پیش آمده در شرکت فیس‌بوک، بنیاد موزیلا (که از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان محسوب می‌شود) تصمیم گرفته است به طور کامل تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی مذکور حذف کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، در روزهای اخیر، اخبار فراوانی مبنی بر سوءاستفاده اطلاعاتی مرکز تحقیقاتی «کمبریج آنالیتیکا» از اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک منتشر شده و گزارش‌های رسمی نشان داد این مرکز با استفاده از اطلاعات مذکور در برخی تحولات اجتاعی جهان، تأثیرگذار بوده است.

شرکت موزیلا در بیانیه جدید خود اعلام کرد تا اطلاع ثانوی کلیه آگهی‌های تبلیغاتی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک را حذف می‌کند تا این شرکت، استراتژی‌های دقیق‌ و محکم‌تری را در مقابل سوءاستفاده از اطلاعات کاربران پیش روی خود قرار دهد.
 

«دنل دیکسون» مدیر قضایی موزیلا در وبلاگ رسمی این شرکت توضیح داد از مشکلات پیش آمده برای فیس‌بوک به خوبی مطلع است و این شرکت، نیازمند اعمال تغییرات فراوان در سیاست‌های خود است تا بتواند همکاری‌ با شرکت‌های بزرگی چون موزیلا را ادامه دهد.

وی افزود به خوبی می‌داند که فیس‌بوک برای حفاظت از اطلاعات کاربران تا امروز اقدامات گسترده‌ای انجام داده است. لیکن، سیاست‌های کنونی کارآمد نیست و به همین خاطر، شرکت نرم‌افزاری موزیلا تولیدکننده مرورگر اینترنتی فایرفاکس ترجیح می‌دهد کلیه همکاری‌های خود را با این شرکت قطع کند.

او در وبلاگ موزیلا نوشت: «در حالی که معتقدیم نکات بیشتری در این زمینه وجود دارد که باید از آنها مطلع شویم، بررسی‌های اولیه ما نشان داده است که تنظیمات پیش‌فرض کنونی برای فیس‌بوک دسترسی آزاد به اطلاعات کاربران را فراهم می‌کند و این شرکت باید سیاست‌های بهتر و جامع‌تری برای خود در نظر گیرد.»
 
کد مطلب: 52350
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام