۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲

ویندوز سرور ۲۰۱۹ ابر هیبریدی، دیتاسنترهای فراهمگرا و لینوکس را دربرمی‌گیرد

ایتنا - ویندوز سرور ۲۰۱۹ در نیمه دوم سال در دسترس قرار خواهد گرفت، و شما می توانید پیش‌نمایش آن را از طریق برنامه Insiders ببینید.
ویندوز سرور ۲۰۱۹ ابر هیبریدی، دیتاسنترهای فراهمگرا و لینوکس را دربرمی‌گیرد
 
ویندوز سرور 2019 در نیمه دوم سال در دسترس قرار خواهد گرفت و می‌توانید پیش‌نمایش آن را از طریق برنامه Insiders ببینید
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت نتورک‌ورلد، مایکروسافت در صدد است تا ویندوز سرور 2019 را در نیمه دوم امسال در دسترس عموم قرار دهد و حال، امکان دسترسی به نسخه پیش‌نمایش آن را از طریق برنامه اینسایدر فراهم آورده و با ارائه قابلیت‌های جدید برای مدیریت ساختارهای ابر ترکیبی و زیرساخت فراهمگرا شده (hyperconvergence) دیتاسنترها را هدف قرار داده است.
همچنین به نسخه بعدی ویندوز سرور، قابلیت‌های جدید امنیتی نیز افزوده شده و پشتیبانی از کانتینرها و لینوکس را ارتقاء داده است.
 
چنانچه می‌خواهید این نسخه را چک کنید، وارد برنامه اینسایدر شوید.
 
شرکت مایکروسافت، در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد، خاطرنشان نمود امکان دسترسی عمومی ویندوز سرور 2019 نشانگر نسخه بعدی در کانال سرویس‌دهی بلندمدت (LTSC) خواهد بود؛ اساساً نسخه‌های ویندوز سرور شش ماهه و تغییرات مربوط به سازمان‌های بزرگی را دربرمی‌گیرد که تمایل ندارند مدام نرم‌افزار سرور خود را آپدیت کنند.
"کانال سرور شش ماهه" نیز در حدود همان مقطع زمانی نسخه ویندوز سرور 2019 / LTSC در دسترس قرار خواهد گرفت، اما مایکروسافت تأکید نموده است دیتاسنترهایی که دارای بار کاری دربرگیرنده SQL Server، SharePoint و بار کاری‌های تعریف شده توسط ویندوز سرور هستند از نسخه LTSC استفاده نمایند.
 
هدف: ابر هیبریدی
این نخستین نسخه عمده ویندوز سرور از سال 2016 بوده و مایکروسافت در حال افزایش تمرکز بر استفاده از ابر هیبریدی است. رایانش ابری، نویدبخش کارایی عملیاتی و بهینه‌سازی هزینه است، لیکن اغلب شرکت‌های بزرگ به دلایل مختلفی از جمله مسائل مربوط به سازگاری، از محیط‌های رایانش هیبریدی استفاده می‌کنند.
مایکروسافت در کنفرانس Ignite خود در سپتامبر گذشته، پروژه Honolulu را -که یک اپلیکیشن مدیریت مبتنی بر مرورگر است- معرفی نمود. اکنون، این شرکت اعلام نمود ویندوز سرور 2019 در کنار پروژه Honolulu برای مدیران سایت‌ها این امکان را فراهم خواهد ساخت تا اپلیکیشن‌ها و زیرساخت‌های موجود را با سرویس‌هایی نظیر Azure Backup و Azure File Sync تلفیق نمایند.
 
از سوی دیگر و در رویکردی مثبت، مایکروسافت خاطرنشان نموده است که این شرکت با ویندوز سرور 2016 به همکاری با ارائه‌دهندگان سخت‌افزار بر روی طراحی‌های HCI اعتبارسنجی شده برای مشتریان پرداخته است.
این شرکت اعلام داشت نسخه بعدی این نرم‌افزار سرور به افزایش عملکرد، پایایی و توانایی مقیاس‌بندی برای چنین طراحی‌هایی توجه ویژه نموده است.
در این میان -به منظور ساده‌سازی زیرساخت فراهمگراشده- مایکروسافت همچنین این امکان را فراهم آورده که پروژه Honolulu با ویندوز سرور 2019 به عنوان یک داشبورد کنترل برای استقرارهای HCI فعالیت نماید.


 
مایکروسافت همچنین در حال ارتقاء ویندوز سرور به عنوان یک پلتفرم اپلیکیشن است و هدف آن، کاهش ابعاد تصویر کانتینر برای بهینه‌سازی مدت و عملکرد دانلود و توسعه است. این شرکت افزوده در صدد است تا تصویر کانتینر مبتنی بر Server Core را به یک سوم ابعاد 5G کنونی کاهش دهد.
این شرکت خاطرنشان نموده است که پشتیبانی از Kubernetes اکنون در وضعیت بتا بوده و همچنین ویندوز سرور 19 رایانش، ذخیره‌سازی و ارتباط شبکه‌ای خوشه‌های Kubernetes را ارتقاء خواهد داد.
 
گفتنی است این شرکت پیش از این، قابلیت اجرای کانتینرهای لینوکس را در کنار کانتینرهای ویندوز بر روی یک سرور ویندوز فراهم آورده است و حال، با ویندوز سرور 2019 توسعه‌دهندگان لینوکس می‌توانند اسکریپت‌ها را با استفاده از ابزارهای استانداردی مانند Open SSH، Curl و Tar به ویندوز منتقل نمایند.
از جنبه امنیتی، پشتیبانی در حال گسترش آن برای VMهای Linux: Windows Server Shielded مانع از دستکاری ماشین‌های مجازی توسط افرادی غیر از مدیران می‌شود و ویندوز سرور 2019 Shielded Windows را بسط خواهد داد تا شامل VMهای لینوکس گردد.
 
اگرچه ویندوز سرور 2019 دارای همان مدل مجوزدهی ویندوز سرور 2016 است، اما این شرکت هشدار داده که «بسیار محتمل» است که قیمت برای لایسنسینگ دسترسی ویندوز سرور (CAL) افزایش یابد.
گفته شده با نزدیک‌تر شدن به فراهم‌سازی امکان دسترسی عمومی، جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد.
 
کد مطلب: 52335
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام