کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل باگ مربوط به Siri در iOS 11 را رفع می‌کند

8 فروردين 1397 ساعت 15:05

ایتنا - کاربران به راحتی می‌توانند از سیری بخواهند که «نوتیفیکیشن‌های من را بخوان» و این دستیار با صدای بلند محتوای نوتیفیکیشن‌ها، از جمله آنهایی که مخفی هستند، را بخواند!


 
شرکت اپل قول رفع یک باگ در iOS 11 را داده که باعث می‌شد سرویس Siri نوتیفیکیشن‌های مخفی لاک اسکرین را برای هر کسی که مایل باشد بخواند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت اینکوایرر، وب‌سایت برزیلی MacMagazine گزارش داد به خاطر وجود یک باگ در سیستم‌عامل موبایل معیوب اپل، کاربران به راحتی می‌توانند از سیری بخواهند که «نوتیفیکیشن‌های من را بخوان» و این دستیار با صدای بلند محتوای نوتیفیکیشن‌ها، از جمله آنهایی که مخفی هستند را بخواند.

اگرچه نوتیفیکیشن‌های iMessage و SMS از بلند خوانده شدن مصون نگه داشته شده بودند، اما این باگ باعث می‌شد که سیری (که نمی‌تواند چک کند که آیا فرد درخواست کننده، همان مالک دستگاه آیفون است یا نه) نوتیفیکیشن‌ها را از Facebook Messenger، Slack، اپ پُستی خود اپل و سایر اپلیکیشن‌ها بخواند.
 
در تستی جداگانه، سایت MacRumours این مسئله را بر روی یک آیفون ایکس که از هر دو سیستم‌عامل iOS 11.2.6 و iOS 11.3 beta جدید استفاده کرده بود آزمایش و نیز تأیید نمود که این باگ بر iMessage تأثیر نمی‌گذارد.

Siri
 
اپل در بیانیه‌ای خطاب به MacRumours ذکر نموده است که: «از این مشکل آگاه هستیم و در یک بروزرسانی نرم‌افزاری در آینده نزدیک، آن را رفع خواهیم کرد.»
 
به نظر کارشناسان، احتمال می‌رود این مشکل در iOS 11.3، که در حال حاضر در نسخه بتا است رفع شود، هرچند که اپل ممکن است یک بروزرسانی جزئی را برای رفع این مشکل ارائه نماید، مانند آنچه در مورد باگ متنی بحث‌برانگیز اخیر Telugu انجام داد.
 
به توصیه متخصصین امنیتی، تا آن زمان، می‌توانید به تنظیمات آیفون مراجعه کنید تا جلوی بلند خواندن نوتیفیکیشن‌هایتان را بگیرید؛ به تنظیمات و سپس نوتیفیکیشن‌ها بروید و گزینه 'Show on Lock Screen' را خاموش کنید.
راه دیگر این است که کاربران آیفون می‌توانند با طی این مسیر، سیری را به طور کامل در زمانی که دستگاه قفل است غیرفعال کنند:
Settings > Siri & Search > Allow Siri When Locked.

گفتنی است سیستم‌عامل iOS 11 از سال گذشته که منتشر شد با سیلی از باگ‌ها و مشکلات امنیتی مواجه بوده که منتج به این گمانه‌زنی شده و اپل در صدد است امسال به جای ارائه بروزرسانی‌های عمده، بر ثبات و امنیت تمرکز کند.
 


کد مطلب: 52334

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52334/اپل-باگ-مربوط-siri-ios-11-رفع-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir