کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خدمات اختصاصی ابری مایکروسافت برای بازی‌سازان

21 فروردين 1397 ساعت 11:56

ایتنا - شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده بازی به صورت گسترده می‌توانند از مزایای اختصاصی پلتفرم پردازش ابری Azure مایکروسافت بهره‌مند شوند.


بنا به عقیده صاحبنظران، فناوری "پردازش ابری" آینده دنیای فناوری را شکل می‌دهد و همه بخش‌های موردنیاز در خدمات عمومی و سازمانی از جمله سیستم‌های ذخیره‌ساز داده، سیستم‌های مدیریتی، شبکه تا نیازهای عمومی و شخصی مانند موسیقی،‌ خرید، بازی و ... را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در این میان، مایکروسافت به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری تصمیم دارد بیش از گذشته حوزه مذکور را مورد توجه قرار داده و سهم بیشتری از بازار را بدست آورد.
در این راستا، قرار است خدمات پردازش ابری این شرکت به صورت گسترده‌تر در اختیار کاربران کنسول بازی Xbox قرار گیرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، مایکروسافت به منظور تحقق هدف موردنظر خود، سیستم جدیدی در زمینه بازی راه‌اندازی نموده است تا به صورت گسترده‌تر مراکز توسعه‌دهنده بازی و سیستم‌های نرم‌افزاری مرتبط را تحت پوشش قرار دهد.
 


بر اساس این سیستم، شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده بازی به صورت گسترده می‌توانند از مزایای اختصاصی پلتفرم پردازش ابری Azure مایکروسافت بهره‌مند شوند و در آینده، بازی‌های مبتنی بر این فضا را با قابلیت دسترسی آسان از همه نقاط کره‌ خاکی برای کاربران فراهم سازند.

«کریم چودری» مدیر مرکز توسعه بازی‌های پردازش ابری مایکروسافت در این خصوص گفت: «ما نیاز گسترده برای تشکیل یک گروه تخصصی در حوزه بازی‌های مرتبط با فضای پردازش ابری را احساس نموده و برای تمرکز هرچه بیشتر، یک گروه انحصاری در این زمینه راه‌اندازی کردیم.»

لازم به ذکر است در حال حاضر انواع مختلف خدمات مرتبط با بازی روی پلتفرم پردازش ابری مایکروسافت ارائه شده و این شرکت قصد دارد خدمات مذکور را برای شرکت‌های مرتبط اختصاصی کند.
 


کد مطلب: 52329

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52329/خدمات-اختصاصی-ابری-مایکروسافت-بازی-سازان

ايتنا
  https://www.itna.ir