کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بنا به اعلام گارتنر

سرمایه‌گذاری در صنعت IT خاورمیانه به 155 میلیارد دلار می‌رسد

28 اسفند 1396 ساعت 0:03

ایتنا – بیشترین جهش از آن بخش «نرم‌افزار» است.


مؤسسه تحقیقاتی گارتنر اخیراً در گزارشی، پیش‌بینی خود از فراز و نشیب و رشد زیربخش‌های مختلف در عرصه فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جدید را منتشر نموده است.
مطابق اطلاعات مندرج در در این گزارش، در سال 2018 در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا موسوم به MENA، سرمایه‌گذاری‌های مربوط به فناوری اطلاعات به 155 میلیارد دلار می‌رسد که این رقم گویای رشد 3.4 درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

این مرکز تحقیقاتی همچنین می‎گوید «نرم‌افزار» با رشد 12.7 درصدی شاهد بیشترین جهش است و در عوض، «پردازش ابری» کمترین سطح رشد را شاهد خواهد بود.
 
به گزارش ایتنا از  رایورز به نقل از وب‌سایت TechRadar، افزایش تقاضا برای انواع خدمات تلفن‌های همراه باعث شده اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی به دنبال راه‌های گسترش سطح پوشش و افزایش سرعت انتقال داده‌ها در کنار حفظ قیمت رقابتی باشند.
 
گارتنر ضمناً رشد بخش‌های مختلف منطقه خاورمیانه در سال 2018 را بدین صورت اعلام کرده است: بانکداری و امنیت (3.6 درصد)، بیمه (2.9 درصد) و خرده‌فروشی (2.8 درصد).
 



پیتر ساندرگارد (Peter Sondergaard) مدیر پژوهش‌های مؤسسه گارتنر می‎گوید مدیران ارشد فناوری اطلاعات در این کشورها باید به سراغ تحول دیجیتال (digital transformation) بروند.
وی در توضیح افزوده که آنها باید با تقویت مردم، فرهنگ سازمانی و پلتفرم فناوری خود، به ارزش‌آفرینی روی آورند.
 
گفتنی است گارتنر یکی از مراکز علمی و پژوهشی معتبر در حوزه فناوری اطلاعات در جهان است که گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های آن از اعتبار فراوانی در محافل IT برخوردار می‌باشد.
 


کد مطلب: 52279

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52279/سرمایه-گذاری-صنعت-it-خاورمیانه-155-میلیارد-دلار-می-رسد

ايتنا
  https://www.itna.ir