۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹

شیائومی مشمول رجیستری شد

ایتنا - از شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۶ نشان «شیائومی» هم مشمول طرح رجیستری می‌شود.
شیائومی مشمول رجیستری شد

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) برای نشان شیائومی خبر داد و گفت: همزمان با اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت برای نشان‌های «سونی» و «تکنو» از شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۶ نشان «شیائومی» هم مشمول این طرح می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) برای نشان شیائومی خبر داد و گفت: در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم، همزمان با اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت برای نشان‌های «سونی» و «تکنو» از شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۶ نشان «شیائومی» هم مشمول این طرح می‌شود.

وی درباره فرایندهایی که کاربران گوشی تلفن همراه باید از آن مطلع شوند، افزود: کاربران باید هنگام خرید گوشی تلفن همراه مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت، با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی را استعلام کنند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمینان از قانونی بودن گوشی، آن را خریداری کنند.

همچنین کاربران در هنگام خرید گوشی علاوه بر استعلام IMEI، باید دقت کنند برروی جعبه یا کارت گارانتی، کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند.
فلاح با بیان اینکه فرایند دیگری که خریداران باید انجام دهند، فعال‌سازی گوشی است، اظهار کرد: هر مشترک پس از روشن کردن گوشی با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی جعبه گوشی یا کارت گارانتی از طریق کد #۷۷۷۷* با انتخاب گزینه دوم با عنوان «فعال‌سازی» با وارد کردن شناسه IMEI گوشی و شماره سیم‌کارتی که از آن برروی این گوشی استفاده خواهد شد و کد فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کند. پس از آن کاربر پیغامی را با این مضمون که در حال فعال‌سازی چه نوع گوشی با چه مشخصاتی است دریافت می‌کند که درصورت تائید کاربر گوشی در شبکه برای وی فعال می‌شود.

وی درباره خرید گوشی‌های دست دوم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فرایندهای ضروری که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند فرایند «انتقال مالکیت» است که این فرایند برای خرید و فروش گوشی‌های دست دوم پیش‌بینی شده و فروشنده باید از طریق #۷۷۷۷* گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره تلفن و IMEI، مالکیت گوشی را به خریدار انتقال دهد.

 
کد مطلب: 52263
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
شیائومی برند باکیفیت و فوق العاده ای هست، منتها یک مشکل اساسی داره و اونم اینه تو بازار ایران پشتیبانی و نمایندگی رسمی نداره
آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
شیائومی اگر نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش خوبی در ایران ارائه بده مطمئنا رقیب جدی سامسونگ در ایران میشه و چه بسا سامسونگ نتونه باهاش مقابله کنه! هر کس که دیدم گوشی یا پاوربانک و بقیه محصولات شیائومی گرفته خیلی راضی بوده
milad
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی سایت خوبی دارید محصوصاً آموزش هایی که می گذارید منحصر به فردن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام