۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶

نکاتی جالب درمورد پرینتر سه بعدی

---------------------- رپرتاژ آگهی ------------------


این روزها ما شاهد رشد و پیشرفت تکنولوژی هستیم و فناوری های جدید با مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارند باعث آسان شدن کارها شده اند و چنان چه به شیوه ی درست از فناوری ها و محصولات استفاده شود ، می توان به راحتی  از مزیت های محصولات بهره مند شد .
در کنار مزیت هایی که هر محصول دارد و باعث روان تر شدن کارها برای انسان می شود چنان چه از این تکنولوژی در مسیر نادرستی استفاده شود می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به وجود آورد .
یکی از محصولاتی که با ظهور خود توانسته است تحولات بی شماری را به وجود آورد استفاده از پرینتر های سه بعدی و اسکنرسه بعدی است که با استقبال خوبی از سمت کاربران همراه بوده است و به دلیل مزیت های بی شماری که داشته  زمینه برای فروش پرینتر سه بعدی مهیا گشته است در ادامه ی این مقاله با پرینتر های سه بعدی ، مزیت های آن و عواقب استفاده ی  نادرست از پرینتر سه بعدی آشنا خواهید شد ، با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید .
پرینتر یا چاپگر سه بعدی دستگاهی است با فناوری جدید که این قابلیت را دارد تا فایل های سه بعدی را با استفاده از متریال های مختلف به اجسام سه بعدی تبدیل کند
برای این کار با استفاده از نرم افزار مخصوص هر تصویری را به فایل سه بعدی تبدیل کنید . پرینترهای سه بعدی اکثر اجسام صنعتی ، جواهرات ، اسباب بازی و حتی اندام های مصنوعی را میتواند بسازد.
 
پرینتر سه بعدی

خرید پرینتر سه بعدی
اگر کمی با پرینتر سه بعدی و کارهای خارق العاده ای که انجام میدهد آشنا شده باشید . حتما به فکر خرید این پرینتر افتاده اید . برای خرید پرینتر چون انواع متفاوتی دارد و همچنین فروشگاه های متعددی در ایران پرینتر سه بعدی می فروشند ، حتما دچار سردرگمی میشوید . ما به شما ویژگی هایی از پرینتر ها  را معرفی میکنیم تا در انتخاب پرینتر و خرید آن اشتباه نکنید.
1.انواع پرینتر سه بعدی:
پرینتر های سه بعدی انواع مختلفی دارند و بر اساس مواد اولیه ، دقت ، سرعت ، نوع تکنولوژی و خیلی موارد دیگر به مدل های مختلف تقسیم میشود.
پرینتر ها بر پایه فیلامنت
پرینتر بر پایه پودر
 
فیلامنت
 
2.قیمت
قیمت در پرینترهای سه بعدی رابطه مستقیمی با کیفیت محصول خروجی پرینتر دارد. نمونه های مختلف در کیفیت های متنوع وجود دارد که مدل اولیه آن که حرفه ای نیست به نسبت مدل کاملا حرفه ای آن ارزانتر است .برای کسانی که تازه میخواهند با پرینترهای سه بعدی کار کنند بهتر از مدل های گایین شروع کنند و بعد مدل حرفه ای آن را بخرند.
3.ساخت یا خرید پرینتر؟
کسانی که با پرینتر های سه بعدی سر و کار دارند معمولا افرادی با هوش و خلاق هستند و ممکن است دوست داشته باشند خودشان پرینتر سه بعدی دست ساز بسازند.که البته برای این افراد کار مشکلی نیست و فقط باید قطعات پرینتر سه بعدی مورد نیاز را از فروشگاه پارت آیتک تهیه نمایند.
البته باید بدانید که پرینتر دست ساز کیفیت پرینترهای آماده را ندارند. ولی خب قیمت پایین تری دارد
نکات ایمنی
در مورد پرینتر های سه بعدی باید به این سه نکته توجه کرد.
داغ بودن پرینتر: باید توجه کنید که موادی که برای پرینتر استفاده میکنید از پلاستیک مذاب است و با صفحه کار داغ کار میکنید به خصوص برای پرینترهایی که محفظه ای ندارند و اطراف آن باز است.
مواد سمی:هنگام کار کردن با پرینترهای سه بعدی مواد سمی در فضا پخش میشود که برای احتیاط حتما از تهویه مناسب استفاده کنید.
مواد مناسب برای صنایع غذایی: از پرینتر های سه بعدی برای ساخت وسایل آشپزخانه استفاده میشود که ممکن است برای بدن ضرر داشته باشد پس بهتر است از پرینترهای سه بعدی برای ساخت وسایل آشپزخانه استفاده نشود
5.مواد مورد استفاده در پرینتر
دو ماده اصلی که برای ساخت اجسام در پرینتر سه بعدی استفاده میشود ماده ی ABS  و PLA می باشد که هر دو پلاستیک محسوب میشوند . ولی همانطور که گفتیم ضرری ندارند.برای آشنایی بیشتر راجع به این مواد مقالات دیگر سایت را مطالعه کنید.
در کنار مزیت های بینظیری که برای پرینتر سه بعدی وجود دارد و باعث می شود که کارها با سهولت وبه سادگی انجام گیرد و با توجه به امتیازهایی بسیاری که برای آن وجود دارد تقریبا به بیشتر مشاغل و حرفه ها راه پیدا کرده که از این پرینتر سه بعدی برای ساخت قطعات صنعتی ، انواع مدل های معماری و تهیه مدل های پزشکی و برای ساخت اسباب بازی های متنوع استفاده می شود .
هر دستگاه در کنار مزیت ها و ویژگی های مثبتی که برای آن وجود دارد دارای یک سری مشکلات هم می باشد در اینجا به مشکلاتی که پرینتر سه بعدی دارد اشاره خواهیم کرد .
مشکلاتی که ممکن است با استفاده از پرینتر سه بعدی به وجود آید ساخت محصولاتی هستند که تقلبی هستند و عرضه کردن این محصولات تقلبی به بازار و استفاده کردن عوام مردم از این محصولات است که اصل نمی باشند زیرا با وجود این پرینتر ها در بازار ساختن محصولاتی که شبیه اصل آن است به راحتی امکان پذیر خواهد بود و ممکن است با این مزیتی که پرینتر های سه بعدی دارد افراد سود جو اقدام به ساخت محصولات کنند که اصل نیستند این کار می تواند بسیار زیان آور باشد و خسارت های زیادی را به وجود آورد زیرا منجر می شود که شرکت هایی که محصولات اصل را به فروش می رسانند دچار ضرر های مالی بسیار زیادی شده ، زمانی که یک کارخانه دچار ورشکستگی شود نمی تواند از پس هزینه های نگهداری بر آید ودر نتیجه منجر به بیکاری پرسنل و کارگران آن خواهد شد در این جاست که مزیت های مفیدی که برای دستگاه پرینتر سه بعدی وجود دارد و استفاده ی آن توسط افراد سود جو منجر به تبعات جبران ناپذیری خواهد شد .
این مشکلات از یک طرف ولی مشکلات دیگر هم که ممکن است به وجود آید استفاده از مواد اولیه ی مضر و خطرناک برای ساخت این محصولات تقلبی است که ممکن است پیامد های بدی برای سلامتی بدن داشته باشد .این دلایل سبب شده است که کمپانی های بزرگ تمایل چندانی به همه گیر شدن این دست از تکنولوژی ها نباشند راه چاره ایی که می توان برای استفاده از پرینتر های سه بعدی قرار داد وضع قوانین است .
بنابراین استفاده ی نادرست از مزیت های دستگاه پرینترسه بعدی  توسط افراد سود جو می تواند پیامد های جبران ناپذی را به وجود آورد.
 
اسکنر سه بعدی
 
پرینت سه بعدی چگونه استفاده می شود
پرینت سه بعدی برای ساخت همه چیز از اسکن های سه بعدی MRI پرینت شده تا نمونه های کاربردی و نیز کمک به آموزش با مدل های مفهومی استفاده می شود ، پرینت های سه بعدی قابل اعتماد هستند و با هزینه ای معقول توانمند سازی زندگی را در همه زمینه ها افزایش داده اند. در زیر موارد استفاده از پرینت سه بعدی را مرور می کنیم.
 
پرینت سه بعدی مدل های مفهومی
از جرقه اولیه یه ایده تا تبدیل آن به یک مدل پرینت شده سه بعدی  تنها می تواند چند ساعت طول بکشد. مشاهده فیزیکی ایده در جلو چشم بیننده بازخورد ی دارد که هرگز در طراحی که CAD انجام می دهد وجود نخواهد داشت . سپس شما آن ایده را می توانید بارها  تست و با توجه به علایق شخصی تغییر دهید .
امروزه استفاده از پرینتر سه بعدی و اسکنر سه بعدی تحولی عظیم به وجود آورده است .
مزایای پرینتر سه بعدی برای مدل های مفهومی عبارتند از:
  • باعث می شود یک ارتباط بسیار واضح و شفاف با محصول نهایی در زمانی که از نزدیک مشاهده می کنید ایجاد شود
    پرینت سه بعدی این امکان را به شما می دهد که مدل را برای یکبار یا بیست بار بسته به آنچه نیاز دارید پرینت کنید و تغییرات مورد نیاز را بر روی آن اعمال نمایید.
    این فرایند تولید را از ماهها تا چند روز کاهش داده است
    هندسه های دشوار را که معمولا نمیتوان انجام داد، با جزئیات در مقیاسهای بزرگ یا کوچک به راحتی ایجاد می گردد.
    برای محیط زیست بسیار مفیدتر و مقرون به صرفه است، با استفاده از 90٪ مواد خام  و با حداقل زباله ایجاد شده.
    تبدیل اید ها به واقعیت با پرینت سه بعدی ممکن می شود.
    تسخیر سریع بازار
سریع، کارآمد و دقیق ، این ویژگی ها به طراحان کمک می کند تا ایده های خود را سریعتر به طراحی نهایی برسانند و بازار را به طرف خود جلب نمایند.
  • بهبود و اصلاح ایده ها
مدل ساخته شده به کمک دست دیگر مربوط به گذشته است.  امروزه می توان  به سرعت مدل های مفهومی را با هزینه کم ایجاد کرد و  این امکان را می دهد که ایده اصلی را تغییر و بهبود ببخشید.
 
پرینتر سه بعدی
 
پرینت سه بعدی نمونه های کاربردی
با استفاده از پرینتر سه بعدی برای ایجاد نمونه های کاربردی، قادر به تست نمونه، جا به جا کردن عملگرها و مناسب سازی آن به صورت مکرر  خواهید بود تا در نهایت با نمایش دقیق از محصول نهایی مورد نظر روبرو شوید. که این یک راه هوشمند و مقرون به صرفه برای طراحی مدل مورد نظر می باشد.
مزایای پرینتر سه بعدی برای نمونه سازی کاربردی عبارتند از:
  • مسیر دستیابی به بازار رو می توان تسریع بخشید و روند توسعه را از ماهها به روزها تقلیل داد.
    یک ایده را میتوان به سرعت آزمایش کرد و تعداد دفعات بیشتری آن را تصحیح کرد، که منجر به یک محصول بهتر خواهد شد.
    چیزی بهتر از بدست آوردن یک نسخه واقعی از محصول مورد نظر وجود ندارد
    می توان با تایید طراحی قبل از ساخت طرح ، ریسک طراحی را میتوان کاهش داد
    امکان ایجاد نمونه های کاربردی از تمام اشکال و اندازه، با هر چند پیچیدگی بیشتررا فراهم می آورد.
    طراحی سریع محصولات
مقدار زمان برای نهایی کردن محصول با پرینت سه بعدی کاهش می یابد. که این فضا را برای طرح های بهبود یافته و نوآوری بیشتر می کند
  • تست مناسب و عملکرد مستقیم
باید از پرینت سه بعدی ممنون بود که این امکان را فراهم ساخته طراحی خود را در ساعت ها و نه هفته ها بتوان از نزدیک لمس کرد.، در نتیجه این امر می توان تست سریعی از بازار بدست آورد و همچنین بازخورد ها را دریافت کرد.
  • طراحی برای قابلیت تولید
خیلی زود می توان فرم، عملکرد و قابلیت تولید را در اوایل طرح تأیید کرد که این قابلیت کمک میکند تا اشتباهات گرانقیمت را خیلی زود در چرخه توسعه پیدا و رفع کرد.
 
پرینتر سه بعدی
کد مطلب: 52253
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام