۱
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵

کاربرد سنگ های مختلف ساختمانی

-------------------- رپرتاژ آگهی ------------------


این روزها استفاده از سنگ ها در انواع و اقسام مدل ها بسیار زیاد شده است و کاربرد سنگ ها در ساختمان سازی علاوه بر زیبا کردن نمای داخلی و خارجی ساختمان به علت اینکه از عناصر طبیعی در ساختمان استفاده شده است تاثیر خوبی بر روی انسان خواهد گذاشت ما در ادامه شما را با انواع سنگ هایی که در ساختمان کاربرد دارد آشنا خواهیم کرد .
سنگ ساختمانی به سنگی گفته میشود که با اندازه ها و سایز های متفاوت برای ساخت ساختمان کاربرد دارد . که جزئی از مهم ترین مصالح ساختمانی است . این سنگ های به کار رفته در ساختمان انواع متفاوتی دارد . ما در این مقاله به معرفی چند نوع سنگ ساختمانی میپردازیم و نحوه ی کاربرد آن را توضیح میدهیم.
انواع سنگ های ساختمانی ورقه ای:
سنگ های ورقه ای جزء سنگ های روخانه ای به حساب می آیند یعنی از کف رودخانه استخراج میشوند . این نوع سنگ ها به دلیل اینکه سال ها کف رودخانه می مانند ، مقاومت بالایی دارند . سنگ های ورقه ای در ساختمان های جدید و قدیمی کاربرد دارند . حتی برای ساخت دیوار نیز از آن استفاده می شود . این سنگ های ورقه ای انواع مختلفی دارد . سنگ ورقه ای قرمز ، سنگ ورقه ای مالون  و  سنگ لاشه ورقه ای
 
سنگ لاشه ورقه ای

موارد مصرف سنگ ورقه ای:
-سنگ فرش معابر و پیاده روها
-سنگ فرش پارک ها
-سنگ فرش ویلاها و مجتمع های مسکونی
-اجرای نمای ویلا
-دیوار چینی
-تهیه آبشارهای مصنوعی
-ساحل سازی ( رودخانه و دریا )
و….
از دیگر سنگ هایی که باعث زیبا شدن ساختمان ها می شود استفاده از سنگ آبنما است که زیبایی خاصی به نمای ساختمان می دهد.
 
سنگ آبنما

سنگ ورقه ای در چه کشوری بیشتر استفاده میشود؟
امروزه بیشتر کشورها برای زیبا سازی شهر خود از سنگ ورقه ای استفاده می کنند چون هم قیمت پایینی دارد هم اینکه مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد . به خصوص کشورهایی که بارندگی زیادی دارند برای مقاومت ساختمان ها از سنگ ورقه ای برای سقف استفاده می کنند . برای مثال کشوری مثل چین جزء بزرگترین تولید کنندگان سنگ ورقه ای میباشد . همچنین کشور ایران انواع مختلفی در سایز و رنگ های متفاوت از سنگ ورقه ای تولید میکند و به فروش سنگ لاشه ورقه ای میپردازد.
  1. سنگ ورقه ای میگون :
مناطقی در اطراف تهران وجود دارد که یک نوع سنگ ورقه ای تولید میکند .که نام آن منطقه میگون است.
 

سنگ ورقه ای  میگون

 
:سنگ ورقه ای قرمز
سنگ ورقه ای قرمز یک نوع پر طرفدار سنگ ورقه ایست . که به صورت طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین رنگ آن در طبیعت به همان صورت قرمز می باشد . این سنگ به خاطر رنگ جذابی که دارد در بین سنگ های ورقه ای محبوبیت بیشتری دارد و برای موارد تزئینی به کار میرود . تفاوتی که این سنگ با بقیه ی سنگ های ورقه ای دارد این است که هم برای موارد تزئینی به کار میرود هم در جایی که نیاز به استقامت بالا باشد ، مثلا برای دیوار چین منازل و پیاده رو ها که هم زیبایی اهمیت دارد هم استقامت مورد استفاده قرار می گیرد.
بعضی افراد از این سنگ فقط به خاطر رنگ قرمزش استفاده می کنند چون معتقدند که این رنگ نشاط آور است و گردش جریان خون را سریع تر می کند که البته باید گفت این ها از نظر علمی هم ثابت شده است.
 
سنگ ورقه ای  قرمز
 
  1. سنگ ورقه ای مالون :
سنگ ورقه ای مالون ، سنگی است که در هنگام استخراج از معدن‌ ، به کمک تیشه به آن فرم و شکل تقریبا شبیه به مستطیل میدهند و سپس در کارگاه ای سنگ را با نام بادبر یا رگه ای نیز می شناسند . این سنگ برای فضاهای قائم و افقی به کار می رود مثلا برای دیوار ها ، فرم این سنگ ورقه ای را طوری طراحی می کنند که هنگام قرار دادن کنار هم راحت تر این کار انجام شود به این صورت که انتهای سنگ را با تیشه باریک تر کرده و سطح جلوی سنگ که برای نما می باشد پهن تر است . حداقل عرض و ارتفاع سنگ بادبر به ترتیب ۲۰ و ۱۵ سانتی متر و اندازه بار سنگ حداکثر ۴ سانتی متر است.
استفاده سنگ ها در دکوراسیون :
استفاده ی درست و مناسب از سنگ ها و کاربرد آن در فضا داخلی و نمای بیرونی ساختمان می تواند به زیبایی ساختمان اضافه کند ما در ادامه شما را با نقش سنگ در طراحی ساختمان آشنا خواهیم کرد .
برای اینکه طراحی و تزیین خانه همه چیز تمام باشد نیاز به خلاقیت است امروزه با استفاده از سنگ ها می توان به طراحی دکوراسیون بخش بخش خانه روح داد.
 
سنگ ورقه ای اصفهان

با ورود سنگ های طبیعی مانند سنگ ورقه ای مالون به عرصه طراحی و دکوراسیون داخلی و ادغام عناصر طبیعی با فضای خانه توانسته است تحولی عظیمی را در این زمینه به وجود آورد که خوشبختانه با استقبال زیادی هم رو به رو شده است.
برای استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان دو گروه عمده از سنگ های طبیعی بسیار متدوال هستند ، سنگ های آذرین و سنگ های آهکی . نکته ایی که در اینجا لازم است یاد آور شویم این است که جنس سنگ ها باید به گونه ایی متناسب با آب و هوا و شرایط اقلیمی باشد مثلا برای مناطقی که در آن جا وزش باد بسیار زیاد است باید از سنگ هایی که دارای مقاومت زیاد هستند استفاده شود .
هم چنین باید به بحث کانی شناسی سنگ نیز توجه شود انتخاب کردن سنگ هایی که میزان آهن در آن ها زیاد است ، می تواند انتخاب نادرستی باشد چرا که این سنگ ها در اثر آب و هوا اکسیده خواهند شد .
لازم است سنگ حتما از ویژگی چسبندگی بالایی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی به ملات ها بچسد .
اینکه سنگ در برابر باد ، باران و نور خورشید تغییر رنگ ندهد و رنگ اولیه خود را به خوبی حفظ کند از ویژگی های خوب برای سنگ به حساب می آید.
 
سنگ ورقه ای اصفهان

با توجه به تنوعی که سنگ های طبیعی دارند و در رنگ ها و مدل های مختلف می توان آن ها را به کار برد و این یک امتیاز بزرگ در ارتباط با سنگ هی طبیعی محسوب می شود ، اما لازم است در انتخاب با سنگ های طبیعی در وهله ی اول ویژگی های کمی و کیفی آن ها را سنجید تا اطمینان پیدا کرد که سنگی که انتخاب شده است متناسب هست یا نه .
امروزه استفاده کردن از انواع سنگ های طبیعی مانند سنگ ورقه ای میگون و ….. در زمینه طراحی و تزیین فضای داخلی و بیرونی ساختمان ها ، خانه ها ، ویلا ها بسیار رایج و متدوال است .
از ویژگی های خوبی که برای سنگ های طبیعی می توان به آن اشاره کرد عایق صدا و حرارت بودن است همچنین سنگ ها از دوام و مقاومت بالایی بهره مند هستند که می توان آن ها را در مراحل اجرا به فرم های مختلف در آورد و از آن ها برای تزیین و زیبایی سطوح مختلف به کار برد .
از سنگ های طبیعی می توان علاوه برطراحی ویلا ، خانه و .. برای تزیین محیط های صنعتی استفاده کرد .
با توجه به مزیت هایی و محاسنی که در مورد به کارگیری سنگ طبیعی برای طراحی نمای ساختمان ، ویلا و … گفته شد این روزها فروش سنگ و کاربرد آن برای طراحی و تزیین بسیار زیاد است و متقاضیان خود را دارد .
 
 
 
کد مطلب: 52251
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام