۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۹

تاثیر هوشمند سازی بر مصرف انرژی و هزینه هوشمند سازی

------------------------- رپرتاژ آگهی --------------------------


یکی از مهم ترین عواملی که در کشور های توسعه یافته هوشمند سازی ساختمان را به یکی از مسائل حائز اهمیت تبدیل کرده است، کاهش چشمگیر مصرف انرژی می باشد. در خانه های هوشمند متناسب با نوع سیستم مورد استفاده، میتوانید تا 30 درصد در مصرف انرژی برق و گاز صرفه جویی نمایید.
در خانه هوشمند ، در صورتی که اتاقی مورد استفاده نباشد، روشنایی های آن به صورت خودکار خاموش شده و در صورت ورود به آن محیط چراغ ها مجددا روشن می شوند. همین مورد کوچک تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی دارد.
 
خانه هوشمند

در مراحل پیشرفته تر ، میتوانید پریز های برق را طوری تنظیم کنید که در صورتی که در زمان های اوج مصرف برق هستید اجازه استفاده دستگاه های پر مصرف داده نشود. برای مثال در صورتی که در ساعت 19 قصد استفاده از اتو را داشته باشید، به مجرد روشن شدن اتو و رسیدن مصرف دستگاه به نزدیک 800 وات، سیستم جریان خروجی پریز را قطع می سازد. البته تمامی این موارد قابلیت غیر فعال شدن را دارد و جای هیچگونه نگرانی برای مصرف کننده باقی نخواهد بود.
یکی دیگر از مواردی که هم در مصرف انرژی برق تاثیر مثبتی دارد و هم مصرف انرژی های سوختی را کاهش می دهد سیستم سرمایش گرمایش هوشمند می باشد. در استفاده روز مره از سیستم های سرمایشی گرمایشی ، معمولا این سیستم های زمان بسیار بیشتری نسبت به مقدار مورد نیاز روشن هستند. اما در سیستم هوشمند این موضوع به صورت کامل بر طرف می شود. بطور مثال اگر دمای ایده آل شما 22 درجه باشد، سیستم هوشمند تجهیزات سرمایشی گرمایشی را روشن می کند تا دمای 22 درجه را برای شما تامین نماید. اما پس از رسیدن به این دما تجهیزات سرمایشی گرمایشی خاموش شده و سیستم منتظر می ماند تا دما به مقدار خاصی کاهش یا افزایش داشته باشد. برای مثال پس از ایجاد یک اختلاف 2 درجه ای، سیستم سرمایشی گرمایشی مجددا روشن شده و تنها برای تامین همان 2 درجه فعالیت خواهد کرد. این مورد در یک بازه زمانی یک روزه، حداقل چند ساعتی بیشتر سیستم سرمایشی گرمایشی را خاموش نگاه داشته و کاهش چشم گیری را در مصرف انرژی حاصل می نماید.
 
سیستم هوشمند ساختمان

مورد دیگری که سیستم هوشمند ساختمان شما در مدیریت آن به شما کمک میکند سیستم های تولید برق خورشیدی و سولار می باشد. با اتصال سیستم سولار به خانه هوشمند، میتوانید مقدار دقیق مصرف برق شهری، میزان برق مصرف شده از سیستم سولار و حتی برق صادر شده به شبکه شهری را مورد مدیریت قرار دهید. این سیستم میتواند در ساعات اوج مصرف که هزینه ی استفاده از برق شهری بیشتر می شود، مصرف شما را به سیستم سولار تغییر داده و در زمان های دیگر حتی برق تولیدی را به شبکه شهری صادر نماید.
هزینه ی هوشمند سازی ساختمان
یکی از دغدغه های تمامی استفاده کنندگان سیستم های ساختمان هوشمند هزینه ی راه اندازی سیستمی با امکانات مورد نیاز آنها می باشد. به علت جدید بودن این سیستم ها هزینه های راه اندازی و اجرای یک سیستم هوشمند خانگی در هاله ای از ابهام باقی مانده است. در این مطلب قصد داریم تا کلیاتی را از نحوه محاسبه قیمت و مقادیری حدودی برای راه اندازی سیستم هوشمند سازی ساختمان  را مورد بررسی قرار دهیم.
قیمت به چه چیز هایی بستگی دارد؟
بر خلاف اکثر مصالح ساختمانی سیستم هوشمند ساختمان هیچ گونه ارتباطی با متراژ ساختمان ندارد. این بدین معناست که امکانات یک خانه 120 متری حتی میتواند از یک واحد 200 متری نیز بیشتر باشد و امکانات بیشتر هزینه ی بالاتری را نیز طلب می کند.
پیش فرض ما در این مقاله ساختمانی می باشد که در حال حاضر ساخته شده و سیم کشی آن بصورت سنتی انجام پذیرفته. فرایند این هوشمند سازی به صورت بی سیم انجام میگیرد و محاسبه های دقیق تری را به نسبت اجرا بصورت سیم کشی نیاز دارد.
حداقل ها در سیستم های هوشمند بطور معمول سیستم های روشنایی و سرمایشی گرمایشی می باشند. پس اولین مرحله برای محاسبه قیمت بررسی تجهیزات خانه هوشمند ، این سیستم ها می باشد. برای محاسبه تجهیزات کنترلی سیستم روشنایی  و برق هوشمند می بایست تعداد مدارات روشنایی را مورد محاسبه قرار داد و البته نوع سیم کشی سنتی نیز در قیمت تمام شده تاثیر زیادی دارد. در صورت سیم کشی به صورت کاملا استاندارد ، هزینه ی هوشمند سازی بصورت بی سیم می تواند تا 20 درصد کاهش داشته باشد.
 
قیمت خانه هوشمند

 
سیستم های سرمایشی گرمایشی نیز بسته به نوع سیستم هزینه های مختلفی را برای هوشمند سازی در بر میگیرند. نکته بسیار مهم این است که هر نوع سیستمی حتی کولر های آبی قدیمی امکان اضافه شدن به سیستم های هوشمند را دارا هستند. لذا با توجه به نوع سیستم مورد استفاده، تجهیزات مرتبط با آن انتخاب می گردد. به طور معمول هوشمند سازی یک ساختمان با دو اتاق خواب ، سرویس های بهداشتی و یک سالن با امکانات پایه مبلغی بین 8 تا 12 میلیون تومان بسته به نوع سیم کشی و تنوع روشنایی هزینه خواهد داشت.
نکته شایان ذکر این است که سیستم امنیتی و کاهش مصرف انرژی در برند لوکسون دو امکان رایگان می باشد که به علت لزوم استفاده از آنها هزینه ای بابت تجهیزات اصلی و کنترلی آن دریافت نمی گردد و مشتری تنها به تعدادی سنسور و آژیر برای پیاده سازی این سیستم ها نیاز دارد.
چه چیز های دیگری در قیمت تاثیر گذار هستند؟
پس از محاسبه سیستم پایه به سراغ امکانات می رویم. به طور معمول اکثر سیستم های هوشمند علاوه بر امکانات پایه دارای تعدادی امکانات جانبی برای استفاده ساده تر از سیستم و یا لوکس تر شدن خانه می باشند.
بطور مختصر این امکانات شامل کنترل کننده های سیستم چند رسانه ای، سیستم های موسیقی چند منطقه ای، کلید های هوشمند لوکس ، کنترل کننده فرامین صوتی و … می باشد.
این امکانات که بصورت کاملا اختیاری توسط مصرف کننده انتخاب می شوند بیشتر جنبه راحتی و آسایش و یا لوکس سازی دارند و جزو ملزومات هوشمند سازی ساختمان نمی باشند.
برای مثال در سیستم های موسیقی هوشمند شما می توانید در هر کجای خانه که باشید تنها با اتصال بی سیم تلفن همراهتان به سیستم هوشمند، موسیقی های مورد علاقه خود را در خانه به اجرا دراورید. همچنین اعضای مختلف خانه می توانند در هر اتاق برای خود موسیقی متفاوتی انتخاب کرده و یا موسیقی مشترکی را در تمامی مناطق خانه اجرا نمایند. یا امکاناتی نظیر کنترل کننده های سیستم های چند رسانه ای به منظور حذف ریموت کنترل های متعدد تجهیزات چند رسانه ای و یکپارچه کردن ریموت کنترل ها با سیستم هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.
 
شرکت خانه هوشمند

 
جمع بندی:
قیمت گذاری یک سیستم هوشمند امری تخصصی و دارای پیچیدگی های خاص می باشد. لذا توصیه ما مراجعه به افراد متخصص برای دریافت  قیمت خانه هوشمند و یک قیمت واقعی و قابل اجرا برای سیستم های هوشمند می باشد. همچنین سیاست برخی از شرکت های هوشمند سازی، مبتنی بر هوشمند کردن تنها بخشی از خانه می باشد که ما به هیچ عنوان چنین سیستمی را به شما توصیه نمیکنیم. زیرا مهم ترین جنبه هوشمند سازی ساختمان کاهش مصرف انرژی و سادگی در زندگی می باشد و لوکس سازی اخرین اهمیت این سیستم های می باشد. به همین منظور استفاده از امکانات پایه برای کلیه منزل گزینه ی بهتری نسبت به انتخاب امکانات خاص صرفا برای سالن می باشد.
 
کد مطلب: 52247
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام