کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک میلیارد کاربر وی‌چت!

20 اسفند 1396 ساعت 11:07

ایتنا - تعداد کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان وی چت از مرز یک میلیارد کاربر گذشت.




بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی فایننشال تایمز، تعداد کاربران وی‌چت ( we chat) ، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیان رسان‌هایی که در کشور چین استفاده می‌شود، حالا از مرز ۱ میلیارد کاربر نیز گذشته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کشور چین تحت تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی همواره قصد دارد بعنوان یکی از قطب‌های تکنولوژی در جهان و رقیب سایر غول‌های آمریکایی و غربی محسوب شود. به همین خاطر نیز این کشور پلت‌فرم‌های مستقل و جداگانه‌ای را توسعه داده است و به کاربران چینی این امکان را می‌دهد تا از اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های بومی خود استفاده کنند.

کاربران چینی نیز از آنجایی که دولت این کشور دسترسی به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و  پیام‌رسان‌های خارجی معروف  را محدود کرده است، از چنین پلت‌فرم‌هایی استقبال بی‌نظیری کرده‌اند.

طبق آمار، تعداد کاربران و طرفداران اپیلیکشن پیام‌رسان وی چت سالانه به میزان ۱۵.۸ درصد رشد پیدا می‌کند که این رقم برای یک اپلیکیشن بومی افزایش بی‌سابقه و قابل ملاحظه‌ای بوده و تاکنون نشان‌دهنده موفقیت وی چت بوده است. البته تعداد کاربران به معنای تعداد نفرات استفاده کننده از این پیام‌ر سان نیست بلکه تعداد حساب‌های کاربری ساخته شده در این اپلیکیشن است که انتظار می‌رود این عدد در آینده نیز رو به افزایش باشد.

طبق آنچه که مدیر عامل این پیام‌رسان در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد، وی چت هم اکنون روزانه ۹۰۲ میلیون کاربر فعال دارد و ۳۸ میلیون پیام نیز از طریق این پلت‌فرم چینی در روز جا به جا و ارسال می‌شود.
به گفته تحلیلگران فایننشال تایمز ، حساب‌های کاربری وی چت تنها در چین نیست بلکه در کشورهای جنوب شرق آسیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز وجود دارد اما به طور معمول تعداد کاربران در چین بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان است.


کد مطلب: 52244

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52244/یک-میلیارد-کاربر-وی-چت

ايتنا
  https://www.itna.ir