۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۶

ترفند جدید اوراکل برای گرفتن سهم بیشتری از بازار ابر

ایتنا – درآمدهای چند صد میلیون دلاری از بازار پردازش ابری، به مذاق اوراکل خوش آمده است.
ترفند جدید اوراکل برای گرفتن سهم بیشتری از بازار ابر
شرکت اوراکل قصد دارد با راه‌اندازی 12 مرکز داده ابری جدید، سهم بیشتری از بازار ابر جهان را به دست آورد. این بزرگ‌ترین پروژه زیرساخت اوراکل است.
بر اساس طرح جدید اوراکل، این شرکت قصد دارد 12 دیتاسنتر جدید در مناطق مختلف جهان تأسیس نماید و از این تعداد، 6 مورد در آسیا قرار دارد.
این مطلب در حاشیه کنفرانس Oracle CloudWorld در نیویورک مطرح شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت CIO Today، گفته می‌شود مراکز داده آسیایی در کشورهای چین، هند، ژاپن، عربستان، سنگاپور و کره جنوبی دایر خواهد شد.
همچنین 2 مرکز داده در کشورهای هلند و سوئیس، 2 مرکز داده در کانادا و 2 مرکز نیز در ایالات متحده آمریکا تأسیس می‌گردد.
 
 


گفتنی است درآمد ابری شرکت اوراکل در دسامبر 2017 (آذر 1396) با 44 درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش از آن، به 1.52 میلیارد دلار رسیده است.
این مقدار، 16 درصد کل فروش 9.62 میلیارد دلاری اوراکل را شامل می‌شود.
 
بنا به گفته مرکز تحقیقاتی معتبر گارتنر، آمازون با خدمات وب خود موسوم به AWS بالغ بر 44 درصد بازار رایانش ابری را در اختیار دارد و پس از آن، مایکروسافت است که توانسته 7.1 درصد این بازار جهانی را از آن خود کند.
از همین جا می‌توان به موفقیت خیره‌کننده آمازون و موقعیت بی‌بدیل آن در این عرصه پی برد.
 
گارتنر سهم اوراکل از بازار پردازش ابری را 0.3 درصد می‌داند.
 
وال استریت ژورنال نیز می‎گوید آمازون، مایکروسافت و گوگل در سال گذشته در مجموع 41.6 میلیارد دلار در بخش سامانه‌های ابری هزینه کرده‌اند و تخمین زده می‌شود بخش عمده آن، صرف ساخت دیتاسنترها شده باشد.
 
بنا به گفته وال استریت ژورنال، در سال منتهی به نوامبر 2017 (آبان 1396) مجموع هزینه‌کرد اوراکل در این خصوص به 2.04 میلیارد دلار رسیده است.
 
اگر چه به نظر می‌رسد اوراکل عزم خود را برای هم‌سطح شدن با رقبای قدر یعنی آمازون، گوگل و مایکروسافت جزم کرده است، اما قطعاً برای رسیدن به موفقیت راه بسیار درازی در پیش دارد؛ چرا که در ابتدا مشهور است که خدمات اوراکل بسیار گران‌قیمت هستند و این شرکت باید فکری برای این موضوع کند، ثانیاً این شرکت چندملیتی باید سرمایه‌گذاری‌های بسیار کلانی در حوزه زیرساخت، مراکز داده و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به عمل آورد که انجام آنها نیز با اما و اگرهایی همراه است.
 
کد مطلب: 52233
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام