کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیرکرد بیمه شخص ثالث/ مواظب باشید جریمه نشوید!

16 اسفند 1396 ساعت 13:36

باید بدانید که اگر بیمه شخص ثالث خودرویتان را تمدید نکرده باشید و برای تمدید آن بخواهید اقدام کنید، باید جریمه زمانی که خودرو بیمه نبوده است را بپردازید.


------------------------------ رپرتاژ آگهی --------------------

به گزارش سایت ازکیـ (azki.com)، همانطور که می دانید داشتن بیمه شخص ثالث برای همه دارندگان وسایل نقلیه اجباری است و اگر شما برای ماشینتان بیمه شخص ثالث نخریده باشید و یا آن را تمدید نکرده باشید، جریمه می‌شوید. از آنجایی‌که مدت اعتبار بیمه‌نامه‌های شخص ثالث محدود است، خیلی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری یا بی‌توجهی تاریخ اتمام بیمه خود را فراموش می‌کنند. اما آیا همه از عواقب آن اطلاع دارند؟

آخر و عاقبت فراموشکاری:
1- باید بدانید که اگر بیمه شخص ثالث خودرویتان را تمدید نکرده باشید و برای تمدید آن بخواهید اقدام کنید، باید جریمه زمانی که خودرو بیمه نبوده است را بپردازید. ممکن است شما از ماشینتان استفاده نکرده باشید،  و یا حتی ممکن است ماشین در پارکینگ‌تان بدون استفاده بوده باشد و حتی اصلا شما در شهر و یا کشورتان هم نبوده باشید.. فرقی نمی کند! شما در هر صورت جریمه می‌شوید!
 2- در ضمن اگر بدشانس باشید و در این حالت به هر دلیلی پلیس از شما درخواست بیمه نامه شخص ثالث کند، در این صورت علاوه بر اینکه باید با پرداخت جریمه دیرکرد بیمه نامه بخرید، ماشینتان به پارکینگ منتقل می‌شود  و هزینه پارکینگ هم به عهده شماست.
3- دیرکرد بیمه شخص ثالث عواقب وخیم‌تری هم می‌تواند داشته باشد. مثلا اگر در همین مدتی که بیمه نامه خود را تمدید نکرده اید، تصادف کنید و مقصر حادثه هم باشید، باید تمام خسارت های به بار آمده را از جیب خودتان بپردازید. ( مبلغ دیه را به یاد بیاورید! 280 میلیون تومان در سال 96!) حتی اگر در این چنین تصادفی شما مقصر نباشید، بازهم برای گرفتن خسارت از شرکت بیمه به مشکل بر خواهید خورد.
4- بر اساس قانون نماینده بیمه نمی‌تواند در محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث هیچ‌گونه تخفیف یا بخششی اعمال کند و این کار تخلف نمایندگی محسوب می‌شود. البته بعضی از شرکت‌ها تخفیف‌هایی را روی جریمه دیکرد ارائه می‌کنند. اما در مجموع به دوستان و آشنایان خود در شرکت‌های بیمه زیاد امیدوار نباشید!
 

جریمه دیرکرد چگونه محاسبه می شود؟
دیرکرد بیمه شخص ثالث به‌صورت روزانه محاسبه می‌شود. به این صورت که به ازای هر روز تأخیر در تمدید بیمه‌نامه باید مبلغی را به شرکت بیمه بپردازید. در زمان خرید بیمه‌نامه جدید، جریمه دیرکرد به هزینه بیمه شخص ثالث‌تان اضافه خواهد شد. البته این جریمه روزشمار تا مدت یک سال به حق بیمه اضافه می‌شود و بعد از یک سال ثابت خواهد ماند.
این نکته هم می‌تواند مهم باشد، اینکه تعداد سالهایی که تخفیف عدم خسارت دارید، بر میزان جریمه دیرکرد بیمه نامه تاثیر مثبتی ندارد و از آن طرف هم دیرکرد تمدید بیمه نامه، تاثیر منفی بر تخفیف های شما نخواهد داشت. یعنی این دو موضوع کاملا از یکدیگر جدا هستند.
جریمه دیرکرد هم مثل مبلغ بیمه شخص ثالث، بر اساس عواملی مثل تعداد سیلندر ماشین و سال ساخت آن و همچنین تعداد روزهای دیرکرد تعیین می شود و در ماشین های مختلف متفاوت است. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای ماشین‌های سواری در سال 96 حدوداً بین 2000 و 4000 تومان در روز محاسبه می‌شود. نحوه محاسبه آن به این صورت است: حق‌بیمه کامل بدون تخفیف یک سال خودرو تقسیم بر۳۶۵.
آیا می دانید چگونه باید بیمه نامه شخص ثالثتان را تمدید کنید؟ آیا می دانید در صورت فراموش کردن آن، چگونه باید جریمه هایتان را محاسبه کنید؟

با «ازکیــــ» بیمه خود را تمدید یا جریمه هایتان را محاسبه کنید
با توجه به مطالبی که گفته شد، حتما ضرورت تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث‌تان را متوجه شده اید. حالا ما به شما می‌گوییم چطور و چگونه..؟
شما می‌توانید به صورت حضوری و با مراجعه به دفترهای بیمه و با ارائه مدارک ماشین و بیمه نامه قبلیتان، مراحل لازم را طی کرده و بیمه نامه خود را تمدید کنید. اما در صورتی که شما هم در این روزهای پر ترافیک و پرمشغله، وقت و حوصله مراجعه حضوری را نداشته باشید، این راه می‌تواند برایتان زمان‌بر و سخت باشد. پس حتما راه سریع‌تر و راحت‌تر، یعنی راه دوم را انتخاب کنید.
«ازکیــ» همان چیزی است که نیازش در صنعت بیمه احساس می شد.
یاشار ژاله دوست، بنیان‌گذار و مدیر عامل «ازکیـ» با بیان این مطلب که بهبود کیفیت محصول یا خدمات و کاهش قیمت آنها، می­تواند باعث ایجاد تحولات بزرگ در هر صنعتی شود؛ تاکید کرد که این امر همیشه به نفع کاربران و مشتریان خواهد بود.
شرکت «ازکیـ» به دنبال این است که خرید بیمه را برای شما راحت کند. «ازکیـ» اطلاعات شفاف و دقیقی و خلاصه‌ای را در مورد شرکت‌های مختلف بیمه در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید و بیمه شخص ثالث خودتان را بخرید.

با وب سایت «ازکیـ» به آدرس azki.com می‌توانید با وارد کردن مشخصات ماشینتان، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت آن و تاریخ سررسید بیمه نامه، قیمت بیمه شخص ثالث را در شرکت‌های مختلف بیمه با هم مقایسه کنید. در صورت نیاز از مشاوران «ازکیـ» مشاوره بگیرید، بهترین و ارزان‌ترین آن را انتخاب و خریداری کنید. «ازکیـ» بیمه نامه شما را به صورت رایگان و در کمتر از یک روز برایتان ارسال خواهد کرد.
در صورت ثبت تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث‌تان در وب سایت «ازکیـ» مبلغ جریمه دیرکرد به‌صورت خودکار محاسبه می‌شود و امکان تمدید بیمه شخص ثالث برای شما به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن وجود دارد. همچنین به دلیل آنلاین بودن این سرویس، خطای انسانی در محاسبات آن وجود ندارد.
به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث، چند روز یا یک هفته قبل از تمام شدن آن است. پس تاریخ بیمه شخص ثالثتان را فراموش نکنید و با «ازکیـ» آن را به موقع تمدید کنید.
منبع: سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه «ازکـیـ» (www.azki.com)
  


کد مطلب: 52209

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52209/دیرکرد-بیمه-شخص-ثالث-مواظب-باشید-جریمه-نشوید

ايتنا
  https://www.itna.ir