۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹

قیمت اینترنت تغییری نمی کند

آذری جهرمی: اینترنت در سال آینده گران نخواهد شد و همیشه در دنیا اینگونه است که قیمت‌های پهنای باند در حال ارزان شدن است.
قیمت اینترنت تغییری نمی کند


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در سال جاری رشد کسب و کارهای حوزه فاوا قابل توجه بوده است، اظهار کرد: مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کریدور فاوا است که این پروژه در حال اجرا است.

آذری جهرمی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در لایه های مختلف در این وزارتخانه تعریف شده است که یک لایه مهم آن، توسعه فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه سایر بخش ها است و ما باید زیرساخت‌های لازم برای تامین ارتباطات مناسب برای کشور را فراهم کنیم. در حال حاضر همه شهرهای کشور از خدمات نسل سوم و چهارم برخوردار شده‌اند.

وی در ادامه افزود: تکلیفی هم در حوزه پهنای باند ثابت منازل داشته که در حال برنامه ریزی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم. تنظیم مقررات این بخش نیز انجام شده است.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه افزایش محتوای داخلی جزئی از برنامه‌های ما است خاطر نشان کرد: با تغییر تعرفه‌ها در مصوبه 266، ظرفیت محتوای داخلی 40 درصد رشد کرده است که عدد قابل توجهی است اما باید تلاش کنیم این عدد را رشد دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه مهمترین پروژه اقتصادی ما کریدور فاوا است، که در مجموعه فرودگاه پیام در حال پیگیری است بیان کرد: فاز اول این پروژه تمام شده و فاز دوم آن نیز آغاز شده است و فاز سوم که فاز نهایی است، در سال آینده انجام می شود. هشت شرکت برنامه‌های خود را آغاز کرده اند و دو شرکت بین‌المللی نیز در این پروژه فعال هستند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه رشد کسب و کار حوزه فاوا امسال قابل توجه بود، تصریح کرد: در سال آینده برای رفع موانع این کسب و کارها برنامه ریزی خواهیم کرد و بستر مناسب برای زیست بوم این کسب و کارها را فراهم می کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه پیوست فناوری در عرصه تولیدات داخلی نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری است، گفت: اینترنت در سال آینده گران نخواهد شد و همیشه در دنیا اینگونه است که قیمت‌های پهنای باند در حال ارزان شدن است.
کد مطلب: 52208
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام