کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر روی iOS و اندروید:

کورتانا به زودی قادر به خواندن ایمیل‌های Outlook خواهد شد

19 اسفند 1396 ساعت 12:31

ایتنا - مایکروسافت دستیار صوتی کورتانای خود را برای iOS و اندروید به اوتلوک می آورد.


شرکت مایکروسافت دستیار صوتی کورتانای خود را برای دو سیستم عامل iOS و اندروید به Outlook متصل می‌کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از The Inquirer، این شرکت، از زمانی که رسماً از پلتفرم موبایل خود دست کشید، با خط‌مشی chestburster به شدت در تلاش بوده تا با نرم‌افزار خود از سیستم‌های عامل رقیب پیشی گیرد.
به نوشته سایت The Verge، به زودی کورتانا از طریق تلفیق مستقیم این دو اپ (دستیار صوتی با نرم‌افزار ایمیل) قادر به بلند خواندن ایمیل‌ها خواهد بود. بدین‌ترتیب خواهید توانست جدیدترین ایمیل‌ها یا ایمیل‌های از طرف‌های مشخص را درخواست نمایید.

در حال حاضر، کورتانا در مایکروسافت در حال تست شدن است و زمانی که فیدبک مثبت مقدماتی را دریافت کند، برای استفاده عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد این ابزار شکلی جدید به امور دهد، چرا که خاویر سولترو، سرپرست مایکروسافت امور مربوط به iOS و اندروید -که اداره امور در Acompli را بر عهده داشته است- در حال بررسی پلتفرم کلی کورتانا و گزارش‌دهی مستقیم به دپارتمان Al است.
 


اگرچه کورتانا و الکسای آمازون به زودی، مانند یک ربات بسیار عجیب و غریب، امکان دسترسی به یکدیگر را خواهند یافت، اما به طور مجزا نیز به توسعه ادامه خواهند داد.
کورتانا اخیراً با افزودن پشتیبانی برای IFTTT و برخی یکپارچه‌سازی‌های خانگی هوشمند بومی، به نوعی پا را در کفش الکسا کرده است و قصد رقابت جدی دارد.

مایکروسافت تصمیم گرفته از رقابت مستقیم با Echo آمازون، Home گوگل و Homepod اپل خودداری نموده و در عوض از اکوسیستم موجود دستگاه‌های ویندوزی خود و مشارکت با آمازون برای ورود به خانه‌ها استفاده کند.

آنچه همچنان نامشخص است اینکه هنوز تقسیم‌بندی شفافی در زمینه کاربرد کورتانا و الکسا وجود ندارد.
اگرچه کورتانا با فعالیت‌های مبتنی بر آفیس همخوانی بیشتری دارد، اما همچنان همپوشانی گسترده‌ای میان این دو وجود دارد و الکسا به زودی برای امور کسب‌وکار نیز وارد عرصه خواهد شد.

به نظر می رسد این توافقنامه هیچ قاعده‌ای بر این مبنا نداشته و ممکن است همچنان شاهد رقابت این دو شرکت برای عرضه ابزارهای مشابهی باشیم که در نهایت، نابودی Google Assistant و Siri را هدف قرار داده‌اند.
از این رو، ممکن است به نبرد سنگینی علیه یکدیگر بروند.
 


کد مطلب: 52202

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52202/کورتانا-زودی-قادر-خواندن-ایمیل-های-outlook-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir