۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹

سی درصد وب‌سایت‌ها مبتنی بر وردپرس هستند

ایتنا- طبق نظرسنجی شرکت فناوری وب W3Techs، در حال حاضر سی درصد از وب‌سایت‌ها بر اساس وردپرس کار می‌کند.
سی درصد وب‌سایت‌ها  مبتنی بر وردپرس هستند
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌باشد. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک CMS یا نرم‌افزار کدباز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، آخرین آمارها نشان می‌دهد که 30 درصد از وب‌سایت‌ها، بر اساس وردپرس کار می‌کند و این نشان می‌دهد که در دو سال و نیم اخیر، سایت‌های مبتنی بر وردپرس 5درصد افزایش یافته‌اند. در نوامبر 2015، 25 درصد سایت‌ها بر اساس این قابلیت فعالیت می‌کرد.
 
شایان ذکر است که این عدد مربوط به کل فضای وب است و ارتباطی با این موضوع ندارد که یک سایت از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده کند.
اگر نگاهی به سهم بازار بیندازیم، ادعای وردپرس 60.2 بازار است، در حالی که این عدد در نوامبر 2015، 58.7 درصد بود. میزان استفاده و کاربرد جوملا، مهمترین رقیب CMS، از 2.8 درصد به 3.1 درصد رشد کرده است، در حالی که سهم دروپال، از 2.1 درصد به 2.2 درصد رسیده است.
 
در سال‌های گذشته، شرکت‌ها و سازمان‌ها بر این باور بودند برای ساخت یک سایت برای شرکت، خود باید آن را بسیار قدرتمند و با زحمت فراوان ایجاد کنند. به همین دلیل وب‌سایت‌های سازمانی اکثراً با کدنویسی‌های پیچیده ایجاد می‌شدند که البته برای مدیریت آن نیز نیازمند زحمت فراوان هستند و این امکان وجود نداشت که هر شخصی را  به عنوان مدیر برای آن در نظر گرفت.
 
به مرور زمان، افراد و مدیران سازمان‎ها به این نتیجه رسیدند که استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا، امنیت خوبی داشته و راحت‌تر هستند. اوایل از سیستم مدیریت محتوا جوملا بسیار استفاده می‌شد، اما بعدها با روی کار آمدن وردپرس و شناخته شدن به جامعه، گرایش‌ها به سمت آن بیشتر شد. پیشرفت وردپرس در سازمان‌ها به گونه‌ای رقم خورد که در حال حاضر اکثر وب‌سایت‌ها بر پایه وردپرس بوده و به راحتی قابل مدیریت هستند و از طرفی دارای تنوع بسیار زیاد در انتخاب نوع قالب و امکانات موردنظر می‌باشند.
 
کد مطلب: 52186
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام