۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹

گزینه ترجمه به اسپیکر الکسا اضافه می‌شود

ایتنا - آمازون قصد دارد قابلیت جدیدی را به بلندگوی هوشمند الکسای خود بیفزاید تا ترجمه آنی مطالب بیان شده به ده‌ها زبان از طریق آن ممکن شود.
گزینه ترجمه به اسپیکر الکسا اضافه می‌شود



تا به حال از آمازون برای صدور فرامین صوتی مختلف و از جمله انجام سفارشات خرید یا درخواست پخش اخبار یا موسیقی و غیره استفاده می شد. اما منابع مطلع می گویند آمازون با هدف افزایش استفاده از بلندگوی الکسا در کشورهای مختلف و در میان فرهنگ های گوناگون قصد دارد ترجمه آنی و درک مطالب بیان شده به دیگر زبان ها را ممکن کند. البته تحقق این هدف کار ساده ای نیست، به خصوص که آمازون قصد دارد توانمندی الکسا را از حد امکان درک کلمات و عبارات ساده فراتر ببرد و فهم پیچیدگی های زبان های مختلف را هم برای بلندگوی هوشمند خود ممکن کند.

به گزارش ایتنا از مهر، در حال حاضر الکسا ترجمه کلمات و اصطلاحات زبان هایی مانند اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را به زبان انگلیسی و برعکس ممکن کرده و در آینده نزدیک چند زبان دیگر که هنوز به طور دقیق مشخص نشده اند را به این مجموعه اضافه می کند.

نکته مهم هوشمندی روند ترجمه الکساست. به عنوان مثال اگر یک آمریکایی بخواهد در یک مجلس عروسی در ژاپن حضور یابد و جمله ای را برای تبریک و متناسب با فرهنگ این کشور بیان کند می تواند به انگلیسی از الکسا بپرسد: برای تبریک به پدر عروس باید چه بگویم؟ الکسا موضوع را درک کرده و جمله ای رسمی و مناسب را پیشنهاد می دهد.

علاوه بر این، اگر یک جهانگرد اروپایی برای اولین بار وارد رستورانی در هند شود می تواند از الکسا بپرسد: الکسا، من الان وارد رستورانی در دهلی نو شدم. باید با چه کسی صحبت کنم و چگونه میز رزرو کنم؟ در اینجا نیز الکسا پیشنهادات مناسب را متناسب با فرهنگ مردم هند ارائه خواهد کرد.
 
کد مطلب: 52151
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام