کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رکوردشکنی ربات‌ها برای ورود به خانه‌های شما

9 اسفند 1396 ساعت 13:56

ایتنا - در سال گذشته کاربران آمریکای شمالی در مجموع 34 هزار و 904 دستگاه روباتیک خریداری کردند که ارزش مجموع آنها 1.9 میلیارد دلار محاسبه شد.


امروزه با همان سرعتی که اتوماسیون در همه بخش‌های زندگی دیده می‌شود، شرکت‌های بزرگ نیز با بکارگیری سیستم‌های رباتیک در محصولات مختلف سعی دارند کاربران هزاره سوم را بیش از پیش درگیر این فناوری نمایند.

به گزارش ایتنا از رایورز رباتیک، یادگیری ماشینی و سیستم‌های کنترل حرکتی از جمله فناوری‌های پیشرو بودند که سال 2017 میلادی بسیار مورد توجه کاربران و نیز شرکت‌ها قرار گرفتند.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان جهانی پیشبرد اتوماسیون (A3)، طی سال 2017 میلادی کاربران ساکن آمریکای شمالی، در مجموع 34 هزار و 904 دستگاه رباتیک خریداری نموده‌اند که ارزش مجموع آنها 1.9 میلیارد دلار محاسبه شده است.

شایان ذکر است که تعداد ربات‌های فروخته شده در سال گذشته و ارزش پولی آنها نسبت به سال 2016 میلادی رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

طبق نظر کارشناسان -به ویژه- در یک سال گذشته، درخواست برخی صنایع از جمله صنعت خودروسازی برای در اختیار گرفتن سیستم‌های رباتیک نسبت به گذشته کاهش یافته و با این وجود، گفته می‌شود درخواست رباتیک خارج از صنعت خودروسازی رشد چشمگیری را تجربه نموده است.

مطابق این آمار، فروش ربات‌های خارج از صنعت خودروسازی در سال گذشته رشد 21 درصدی را پشت‌ سر گذاشته و درآمد حاصل از آن نسبت به سال 2016 میلادی، 7 درصد بیشتر شده است.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در فصل نخست سال 2017 میلادی، در آمریکای شمالی 596 میلیون دلار ربات فروخته شد،‌ در فصل دوم مردم 645 میلیون دلار ربات خریدند و در فصل سوم نیز ارزش مجموع ربات‌های فروخته شده به 696 میلیون دلار رسید.
 
 


کد مطلب: 52124

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52124/رکوردشکنی-ربات-ها-ورود-خانه-های

ايتنا
  https://www.itna.ir