۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴

ورود تریجی یک شیائومی به آمریکا!

ایتنا - گویا شیائومی قصد دارد به تدریج وارد بازار ایالات متحده آمریکا شود.
ورود تریجی یک شیائومی به آمریکا!


به گزارش ایتنا از ایسنا، وانگ شانگ  - مدیر تجارت جهانی شرکت شیائومی - در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت: بازار ایالات متحده امریکا با توجه به تعداد کاربران و شرایط خاصی که دارد، همواره برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد:اما با توجه به نگرانی‌های دولت آمریکا و محدودیتهایی که در چند ماه گذشته برای شرکت‌های چینی فعال در زمینه تکنولوژی ایجاد کرده است، ما باید به تدریج شرایط و زیرساخت‌های لازم را برای حضور خود در آمریکا فراهم کنیم تا دچار مشکل و چالش نشویم.

او تاکید کرده است که شیائومی تصمیم گرفته که یکی از مهره‌های اصلی در بازار تکنولوژی آمریکا باشد تا میدان رقابت با سایر رقبای سرسخت و قدرتمند خود را از دست ندهد. شیائومی بدین ترتیب در حال آماده‌سازی شرایط برای ورود و حضور در آمریکاست.

وی پیش‌بینی کرده است که کاربران آمریکایی از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب شیائومی استقبال بی‌نظیری خواهند کرد. به گفته شانگ، بازار آمریکا با سایر بازارهای دیگر کشورها تفاوت عمده‌ای دارد و آن هم این است که کاربران بجای خرید مستقیم از نمایندگی، از اپراتورهای طرف قرارداد خریداری می‌کنند، بنابراین این شرکت چینی مجبور است به منظور فروش محصولاتش در آمریکا در ابتدا با اپراتورهای این کشور قرارداد امضا کند.

البته شیائومی حتی پس از موفقیت برای حضور در آمریکا، با چالش بزرگ دیگری نیز مواجه است؛ رقابت با رقیبی قدرتمندی همچون سامسونگ و اپل که برای سالهای طولانی در بازار این کشور سلطه داشته و طرفداران بسیاری را برای خود گردآوری کرده‌اند.

البته شیائومی به سایر محصولات الکترونیکی همچون پاوربانک، ساعت مچی هوشمند می بند، هدفون و غیره چشم امید بیشتری دارد تا گوشی‌های هوشمند؛ این در حالیست که ایالات متحده آمریکا روابط خود را با این شرکت چینی تیره و تار کرده است و از ماه‌ها پیش سعی در تخریب چهره شرکت‌های چینی در بازارهای آمریکا و سایر کشورهای جهان داشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمریکا سهل‌انگاری کارکنان، کارمندان و مقامات کاخ سفید را بر گردن امنیت گوشی‌های هوشمند چینی همچون هوآوی، زد تی ای و شیائومی انداخته است و به همین خاطر هم خرید و فروش و استفاده مقامات آمریکایی از محصولات الکترونیکی چینی را ممنوع اعلام کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد آمریکا اصلا محل امنی برای فروش محصولات چینی نیست و این امر مستلزم گام‌های مستحکم و آماده‌سازی‌های بسیاری خواهد بود تا این گونه شرکت‌ها را با ضرردهی مواجه نکند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیائومی نگران اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه شرکت‌های چینی است یا خیر، گفت: ما یک شرکت بین‌المللی فعال در زمینه علم و فناوری هستیم که کاری با مسائل سیاسی میان کشورهای مختلف نداریم، بلکه هدف و تمرکز ما ایجاد پلی ارتباطی میان کاربران در کشورهای مختلف است. محصولات ما این امکان را به تمامی کاربران با هر ملیتی که باشند، می‌دهد تا به راحتی از تکنولوژی‌های روز جهان بهره‌مند شوند. ما مطمئن هستیم که کاربران آمریکایی از محصولات ما خشنود و خرسند خواهند بود و استقبال بی نظیری را نیز از حضور ما در کشورشان خواهند کرد.
کد مطلب: 52118
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تریجی چیه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام