۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۲

پایان پشتیبانی آیتیونز از ویندوزهای XP و Vista

ایتنا - مطابق اعلام شرکت اپل، از آنجا که هر دو سیستم عامل مورد نظر مدتی است از فهرست حمایت و پشتیبانی شرکت مایکروسافت خارج شده‌اند، عملا نمی‌توانند از نسخه‌های جدید آیتیونز نیز بهره‌برداری نمایند.
پایان پشتیبانی آیتیونز از ویندوزهای XP و Vista

شرکت اپل به تازگی با انتشار اخباری اعلام کرد فروشگاه iTunes از ماه مه سال جاری، پشتیبانی از دو سیستم‌عامل ویندوز XP و ویندوز Vista (متعلق به مایکروسافت) را پایان خواهد داد.
مطابق این بیانیه، از تاریخ مزبور، همچنین پشتیبانی از نسل‌های گذشته اپل تی‌وی نیز خاتمه می‌یابد.

به گزارش ایتنا از رایورز این شرکت بنا دارد مراتب امنیتی جدیدی بر روی نسخه تازه آیتیونز اعمال نماید که مانع از پشتیبانی نرم‌افزارهای نامبرده بالا گردد.
مطابق اعلام شرکت اپل، از آنجا که هر دو سیستم‌عامل موردنظر مدتی است از فهرست حمایت و پشتیبانی مایکروسافت خارج شده‌اند، عملاً نمی‌توانند از نسخه‌های جدید آیتیونز نیز بهره‌برداری نمایند.

به گفته اپل: «همچنان قادر خواهید بود بر روی رایانه خود -که سیستم‌عامل‌های موردنظر فوق را دارند- از آیتیونز استفاده نمایید، اما باید توجه داشته باشید که دیگر از سوی اپل پشتیبانی نخواهید شد.»
این شرکت همچنین افزود: «در این صورت دیگر قادر نخواهید بود تا خرید جدیدی از فروشگاه آیتیونز انجام داده و یا سفارشات پیشین خود را دانلود نمایید.»

بنا بر تصمیم اپل، پس از 25 ماه مه سال جاری، کاربران ویندوز نسخه‌های 7 و جدیدتر، باید تازه‌ترین نسخه از آیتیونز را دانلود و مورد استفاده قرار دهند تا بتوانند سفارشی جدید از این فروشگاه داشته باشند و یا سفارشات گذشته خود را مجدداً دانلود کنند.
 

برخی کارشناسان، این اقدام اپل را در واقع مقدمه‌ای برای عرضه آیتیونز در فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت تلقی می‌کنند.
شایان ذکر است که سال گذشته میلادی، مایکروسافت در کنفرانس اختصاصی خود اعلام کرده بود نرم‌افزار آیتیونز متعلق به اپل تا پایان سال 2017 در فروشگاه مایکروسافت عرضه خواهد شد، هر چند این وعده هنوز عملی نشده است.

در آخرین بروزرسانی آیتیونز با شماره 12.7.3 کتابخانه جدیدی بدان افزوده شد که "iTunesUWP.dll" نام داشت، این امر نشان از آن داشت که همه چیز برای هماهنگی با ویندوز 10 مهیا شده است.

به نظر کارشناسان نرم‌افزار، این کار در آینده نزدیک عملی خواهد گردید.
 
کد مطلب: 52111
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام