۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴

پلیس از گوگل کمک می‌گیرد

ایتنا - گوگل قصد دارد موقعیت مکانی دقیق کسانی که به هر دلیلی با پلیس آمریکا و سایر نیروهای امدادی (۹۱۱) تماس می‌گیرند، به سرعت شناسایی کند.
پلیس از گوگل کمک می‌گیرد

گوگل با همکاری پلیس ایالات متحده آمریکا در تلاش است موقعیت مکانی دقیق شهروندانی که با پلیس و نیروهای امدادی تماس می‌گیرند را به سرعت شناسایی کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی انجام آزمایشی همکاری میان غول تکنولوژی گوگل و پلیس آمریکا پرداخته است که گوگل در آن قصد دارد موقعیت مکانی دقیق آن دسته از شهروندانی را که به هر دلیلی با پلیس آمریکا و سایر نیروهای امدادی (۹۱۱) تماس می‌گیرند، به سرعت شناسایی کند تا بدین ترتیب در روند امدادرسانی و کمک‌رسانی به کسانی که نیازمند نیروهای پلیس یا امدادی کمک به سزایی کرده باشد.

این اقدام آزمایشی هم اکنون به مدت دو ماه برروی تمامی تماس‌هایی که شهروندان با شماره‌های پلیس یا نیروهای امدادی می‌گیرند، انجام خواهد شد تا این غول تکنولوژی آمریکایی بتواند با استفاده از علم و فناوری‌های به روز خود در زمینه تسهیل و تسریع کمک‌رسانی به مردم، نقش مهم و پررنگی را ایفا کرده و گام بلندی در این زمینه بردارد.
گوگل بر این باور است که صرفه‌جویی در زمان حتی به میزان تنها یک دقیقه می‌تواند جان هزاران و شاید میلیون‌ها نفر در جهان را نجات دهد. بنابراین مکان‌یابی پیشرفته و فوق سریع کسانی که نیازمند کمک هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

متخصصان و مدیران این شرکت همچنین معتقدند که بسیاری از افرادی که با شماره تماس‌های اضطراری و نیروهای امدادی تماس می‌گیرند، به دلیل استرس، ترس، شوک ناگهانی، عدم توانایی صحبت کردن جلوی مجرمان، عدم آگاهی از آدرس دقیق محل جرم یا تصادف نمی‌توانند به خوبی اطلاعات و جزئیات دقیق و درستی از موقعیت مکانی خود را به پلیس یا نیروهای امدادی بدهند.

باب فینی - رئیس ارتباطات اداره پلیس در فلوریدای جنوبی - در این باره می‌گوید:"در بسیاری از موارد، حتی افراد نمی‌توانند به انگلیسی صحبت کنند و برخی دیگر نیز به دلیل ترس و اضطراب دچار لکنت‌زبان می‌شوند. در این گونه مواقع، کار نیروهای امدادی ما بسیار سخت و دشوار می‌شود تا بتوانند مکان دقیق و محل حادثه را شناسایی کرده و به سرعت خود را به آنجا برسانند".  

وی در ادامه تاکید کرد:"همکاری ما با غول تکنولوژی گوگل که دارای بزرگترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات ماهواره‌ای و تکنولوژی است، می‌تواند پیشرفت بزرگی در این باره ایجاد کرده و به روند امدادرسانی به مردم نیز سرعت ببخشد".
کد مطلب: 52037
برچسب ها: گوگل اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام