کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تراشه‌های هوش مصنوعی گوگل در دسترس عموم قرار می‌گیرد

28 بهمن 1396 ساعت 11:42

ایتنا- واحدهای پردازش کلود تنسور گوگل هم‌اکنون در بتای عمومی، در دسترس تمامی افراد قرار گرفته است. این سخت افزار تخصصی، سرعت آموزش و اجرای مدل‌های هوش مصنوعی را به شدت افزایش می‌دهد.


سال گذشته شرکت گوگل برای نخستین بار مدارهای TPU ابری را با هدف سرعت بخشیدن به رشد و توسعه هوش مصنوعی ارائه نمود.
گوگل 64 مورد از مدارهای مزبور را تست کرد تا بتواند ResNet-50 (یک شبکه عصبی برای شناسایی تصاویری که به عنوان یک ابزار معیار برای سرعت آموزش هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد) را در 30 دقیقه تحت آموزش قرار داده و میزان یادگیری آنها را اندازه‌گیری نماید.

به گزارش ایتنا از رایورز اغراق نیست اگر سال 2017 را سال هوش مصنوعی بنامیم. سال گذشته نه تنها شاهد ظهور دستیارهای صوتی مجهز به هوش مصنوعی بودیم، بلکه دستیارهای صوتی هوشمندی که پیش از این با این فناوری معرفی شده بودند نیز به تولید انبوه رسیده و در دسترس عموم قرار گرفتند.
 
گسترش و پیشرفت این فناوری در سال‌های آتی نیز سرعت بسیار بالایی خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود ارزش جهانی آن تا سال 2025 به بیش از 23.4 میلیارد دلار برسد.
در هر حال، اگرچه بسیاری از شرکت‌ها متکی به هوش مصنوعی هستند، اما برخی نیز با نگاهی متفاوت، توأم با تردید و حتی بازدارنده، بدان می‌نگرند.
 

 

گوگل جهت کسب جایگاهی مناسب در زمینه هوش مصنوعی، مسیری طولانی پیش‌رو دارد. این شرکت در سال 2016 در مورد واحدهای پردازش تنسور، گزارش‌هایی منتشر و قول داد افراد بتوانند مدل‌های موردنظر خود را روی آنها اجرا نمایند و همچنین این سخت‌افزار، سرعت اجرای بار کاری کسب‌وکارهای مختلف را افزایش دهد.
 
گوگل تنها شرکتی نیست که این موضوع را دنبال می‌کند. مایکروسافت نیز برنامه‌هایی در این زمینه داشته و قصد دارد سرعت عملیات یادگیری ماشینی را افزایش داده و پلتفرم ابری اژور خود را به همراه یک شبکه پرسرعت در اختیار کاربران قرار دهد.
 


کد مطلب: 52007

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52007/تراشه-های-هوش-مصنوعی-گوگل-دسترس-عموم-قرار-می-گیرد

ايتنا
  https://www.itna.ir