۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
سورپرایز خوش قیمت آنر

نقد و بررسی گوشی Honor 7X

ایتنا - با آنر 7 ایکس با هزینه‌ای کم این فرصت را خواهید داشت که یک گوشی لوکس و پیشرفته را در دستان خود احساس کنید.
نقد و بررسی گوشی  Honor 7X

حسین رسولی - چند ماه پیش هواوی با Honor 6X هوادارانش را سورپرایز کرد. کسی انتظار نداشت محصول بعدی و پیشرفته‌تر آن یعنی Honor 7X به این زودی پشت سر آن وارد بازار شود. آن هم در حالی که پردازنده‌اش بهترشده، دوربین‌های پشت دوگانه‌اش بهبود چشمگیری داشته اند و مزین به یک صفحه 18:9 بزرگ شده است. تازه جالب آن که قیمتش هم حدود 50 دلار از Honor 6X ارزان‌تر شده است.

به گزارش ایتنا این امر نشان از توجه ویژه کمپانی honor  به مشتری‌مداری و جذب و نگاه داشت کاربران دارد. امری که با توجه به رقابت شدید برندها در حوزه اسمارت‌فون‌ها، چون سامسونگ، شیائومی، سونی و... چندان هم غیرمنطقی نمی‌نماید.

     در همین زمینه بخوانید:
         - گوشی آنر 7X هواوی در ایران رونمایی شد


اجازه بدهید ابتدا نگاهی کلی بیندازیم به این محصول جدید honor بیندازیم تا بعد برویم سراغ بررسی آن:
پردازنده: Kirin 659، هشت هسته ای با پردازنده گرافیکی Mali T830-MP2
نمایشگر: 5.93 اینچ با رزولوشن 2160x1080
ال سی دی با تفکیک 407 ppi مجهز به فناوری 2.5D glass
سیستم عامل: آندروید 7 نوقا با پوسته  EMUI 5.1ساخت خود هواوی
حافظه رم: 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت که البته اسلات کارت میکرواس‌دی هم دارد و می‌توان افزایش هم داد.
دوربین‌ها: دو دوربین در عقب، یکی 16 مگاپیکسل و دیگری 2 مگاپیکسل با قابلیت phase detection و اتوفوکوس و افکت‌های عمق میدان. دوربین جلو 8 مگاپیکسل
باتری:‌3340 میلی آمپرساعت
امکانات ارتباطی: بلوتوث 4.1، وای فای 802.11 b/g/n، رادیو اف ام
ابعاد: 156.5 x 75.3 x 7.6 mm و 165 گرم
 
نقد و بررسی گوشی  Honor 7X

سخت افزار
برند  honor در این محصول هم سنت طراحی منحصر به فرد و برترش را دنبال کرده است. پوسته آلومینیومی صیقلی شیک , لبه‌های شیشه‌ای گرد و طراحی محکم آن همگی امضای آنر را روی خود دارند.
یکی از چیزهایی که در گوشی‌های این رنج زیر 400 دلاری بازار جهانی در مورد آنر منحصر به فرد است، نمایشگر فول ویو 18:9 آن است. ضمن آنکه در این گوشی 5.5 اینچی شما 5.93 اینچ فضا برای تماشا و بازی دارید.
ال سی دی 1080p آن بسیار شیک به نظر می‌رسد و در آزمایشی که داشتیم نمایش و تفکیک رنگ‌ها در یکی از ایده‌آل‌ترین حالت‌های خود بود. وجود حاشیه‌های فلزی مشکی در کناره  Honor 7X باعث می‌شود خیلی خوش‌دست‌تر به نظر برسد و ظاهر تمیزی به آن می‌بخشد.
دوربین‌های دوگانه پشت از لحاظ کیفیت و امکانات به دوربین‌های حرفه‌ای بازار تنه می‌زنند. امکاناتی مانند رنگ‌آمیزی نور، تایم لپس، حرکت آهسته و تعداد زیادی تنظیم دستی دوربین Honor 7X را نامزد یکی از بهترین دوربین‌های موبایل بازار سال اخیر کرده است.

هر چند روی بلندگو در حد بقیه اجزای پیشرفته کار نشده است، ولیکن کیفیت و قدرت صدای مکالمه عالی و ایده آل بود.
باتری گوشی آنقدر قوی هست که کمی سنگین بودنش را توجیه کند. خود شرکت باتری دستگاه را تا دو سال تضمین کرده است. در هر حال یک اسمارت فون با پردازنده Kirin 659  و نمایشگر 1080p باید هم یک باتری قوی  3,340  میلی آمپری همراهی اش کند. گوشی از حالت تقسیم صفحه (split screens)هم پشتیبانی می کند. 
 
نرم‌افزار
Honor 7X از EMUI 5.1 بر پایه اندروید Nougat بهره می‌برد. این نسخه از EMUI کار با اپ‌های مخصوص خود گوشی را آسان‌تر کرده است. Email, Calendar, FM Radio, Gallery, Health, Messaging, Mirror, Music, Notepad, Voice Recorder, Weather, Videos، تم‌ها و چندین برنامه دیگر امکاناتی هستند که به طور ویژه در آنر جدید بهبود داده شده‌اند تا به تبع آن تجربه کاربری نیز دلپذیرتر شود. خوشبختانه یا متاسفانه خبری از بازی‌های پیش نصب روی گوشی نیست!
امکانات زیادی برای شخصی‌سازی این تجربه کاربری پیش‌بینی شده. مثلا تغییر چینش navigation button، کم و زیاد کردن اطلاع‌رسانی‌ها، تنظیمات هوشمند (مثلا امکان تعریف دوبار ضربه روی نمایشگر برای روشن کردن صفحه) و خیلی چیزهای دیگر.
 
نقد و بررسی گوشی  Honor 7X

قیمت
معمولا اسمارت‌فون‌هایی که در بالاترین سطح رقابت و فناوری هستند در رنج قیمتی 800 تا 1150 دلار قرار می‌گیرند. ولی مواردی اینچنینی هم بوده که در رنج زیر 400 دلار یک گوشی ارزشمند تولید شود. Honor 7X از این دست است.
در حوزه زیر 250 دلار می‌توانیم Nokia 6  را مثال بزنیم که نمایشگر کوچک‌تری دارد، فقط یک دوربین عقب دارد و ظرفیت باتری‌اش کمتر است. توانایی‌های Honor 7X به وضوح از همسان‌های خود یک سروگردن بالاتر است.
 
محاسن آنر 7 ایکس:
  • - در مجموع می بینیم که در مقایسه با Honor 6X پردازنده Kirin بهتر شده است.
    - نمایشگر 18:9 با ابعاد بزرگ‌تر
    - آندروید 7 با جدیدترین نسخه EMUI
    - دوربین دوگانه با امکانات بهتر نسبت به 6x
    - Honor 7X مشخصا از سلف خود سبک تر است با اینکه فقط 3 گرم سنگین تر شده
 
برخی معایب:
به علت نبود NFC radio امکان پرداخت موبایلی که اخیرا در حال متداول شدن است با این گوشی وجود ندارد. ضمنا حواستان باشد این اسمارت‌فون ضدآب نیست. مورد دیگر آنکه بر خلاف رویه جدید، در این گوشی هم همچنان جک استاندارد 3.5 میلی متری دیده می‌شود. البته همین امر برای کسانی که عمدتا از گوشی‌های قبلی شان استفاده می‌کنند یک مزیت محسوب می‌شود. پردازنده گرافیکی آن (Mali T830-MP2)هم جزو بهترین های امسال نیست ولی با توجه به میدرنج بودن گوشی این موضوع قابل درک است.
نقد و بررسی گوشی  Honor 7X
 
جمع بندی
امروزه وقتی می‌خواهیم اقدام به انتخاب و خرید یک تلفن همراه بکنیم دو عامل را عمدتا در نظر می‌گیریم و در کفه ترازو قرار می دهیم: کارایی و قیمت.
سازندگان گوشی جدید Honor 7x تلاش کرده‌اند هر دو را در یک محصول بگنجانند. با آنر 7 ایکس با هزینه‌ای کم این فرصت را خواهید داشت که یک گوشی لوکس و پیشرفته را در دستان خود احساس کنید.
نکته مهم اینکه بنظر می‌رسد این گوشی، بیشتر برای مخاطبان جوان و کسانی که قلب جوانی دارند طراحی و عرضه شده است.


         در این باره بیشتر بخوانید:
         - نگاهی به برند آنر
 
کد مطلب: 51988
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام