کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هندوستان، بلای جان فیس‌بوک

سايت خبری ايتنا , 23 بهمن 1396 ساعت 14:58

ایتنا – شرکت فیس‌بوک در گزارش ویژه اعلام کرده است که بیش از 200 میلیون حساب کاربر در این شبکه اجتماعی وجود دارند که حساب‌های جعلی یا تکراری هستند.


شرکت فیس‌بوک در گزارش ویژه جدید خود اعلام کرده است که بیش از 200 میلیون حساب کاربر در این شبکه اجتماعی وجود دارند که در حقیقت،‌ حساب‌های جعلی یا تکراری هستند.

بر اساس گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Cnet، فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان است و نزدیک به دو میلیارد عضو در اختیار دارد.

با این حال تمامی این اعضاء را نمی‌توان اعضای واقعی دانست و بر اساس اعلان رسمی مسئولان این شبکه، بیش از 200 میلیون حساب کاربری تکراری و جعلی در فیس‌بوک هستند که در واقع، وجود خارجی ندارند.
 
جزئیات این آمار تکان دهنده نشان دهنده آن است که بیشتر این آمار حساب‌های کاربری جعلی، متعلق به کشور هندوستان است و کاربران این کشور علاقه خاصی به ساختن چند حساب کاربری یا ساختن حساب کاربری به نام افراد مشهور دارند.
 
همچنین پس از هندوستان نیز کشورهای ویتنام، اندونزی و چند کشور کوچک دیگر در جنوب شرقی آسیا قرار دارند که نشان دهنده محیط فرهنگی عجیب حاکم بر این منطقه است.
 
البته فیس‌بوک قصد ندارد تا این حساب‌های کاربری را مسدود کند ولی وجود این حساب‌ها در این شبکه اجتماعی می‌تواند به عدم اعتمادپذیری آمارهای ارائه‌ شده توسط آنها منتهی شود.
 
شایان‌ ذکر است که پس از تاثیر زیاد روسیه بر انتخابات آمریکا از طریق شبکه‌های اجتماعی، حساسیت در این زمینه به اوج خود رسیده است و بعید نیست که به‌زودی شاهد قوانین عضویت سخت‌گیرانه‌تری برای این شبکه‌های اجتماعی باشیم.
 


کد مطلب: 51987

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51987/هندوستان-بلای-جان-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir