کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگرانی از گسترش هرزنامه به‌واسطه قوانین جدید اتحادیه اروپا

23 بهمن 1396 ساعت 17:43

ایتنا – اتحادیه اروپا مجموعه قوانین جدیدی درزمینهٔ حفاظت از داده‌ها وضع کرده است که به‌موجب آن‌ها سیستم Whois کاربری خود را از دست خواهد داد و این امر موجب شده است تا نگرانی‌هایی درباره افزایش هرزنامه‌ها به وجود بیاید.


اتحادیه اروپا به تازگی مجموعه قوانین جدیدی در زمینه حفاظت از داده‌ها وضع کرده است که به‌موجب آنها سیستم Whois کاربری خود را از دست خواهد داد. از دید کارشناسان، این امر ممکن است موجب شود تا نگرانی‌هایی درباره افزایش هرزنامه‌ها به وجود بیاید.
 
بر اساس گزارش ایتنا از رایورز امروزه تعداد هرزنامه‌ها نسبت به گذشته به‌شدت کم شده است و دلیل آن نیز تلاش‌های مداوم و مستمر شرکت‌ها و کشورهای مختلف جهان بوده که با بهبود نرم‌افزارها و تنظیمات دقیق‌تر بر روی سرورها به نتیجه رسیده‌اند.
از سوی دیگر نیز حفاظت از داده‌ها به یک امر حیاتی بدل شده است و بر همین اساس نیز اتحادیه اروپا قوانین ویژه‌ای را برای حفاظت از داده‌های کاربران وضع و اعلام نموده که به‌زودی به اجرا درخواهد آمد.
 
با این حال، متخصصان مرکز امنیتی مک‌آفی اعلام کرده‌اند که این قوانین می‌تواند موجب ایجاد دردسرهای جدیدی در محیط وب شود و مدعی شده‌اند که قانون‌گذاران مسئول این پروژه، بدون بررسی کافی این طرح را تصویب کرده‌اند.
 

 
 
بر اساس گزارش شرکت مک‌آفی، این قانون می‌تواند اثربخشی و کارایی سیستم Whois را از بین برده و به همین دلیل نیز نمی‌توان جلوی انتشار هرزنامه‌ها را گرفت.

به گفته کارشناسان این شرکت، دلیل این امر این است که دیگر نمی‌توان منبع انتشار را بدون هماهنگی‌های قانونی مورد ردیابی قرار داد و با توجه به عدم مخرب بودن هرزنامه‌ها در رده فایل‌های کاربران، این قانون مانع از عملکرد آنها نخواهد شد.
 
اتحادیه اروپا هنوز هیچ عکس‌العملی نسبت به این اعتراض نشان نداده است و باید دید که با تغییراتی در قوانین یاد شده روبرو و یا با موج جدیدی از هرزنامه‌ها در اروپا روبرو خواهیم شد.
 


کد مطلب: 51986

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51986/نگرانی-گسترش-هرزنامه-به-واسطه-قوانین-جدید-اتحادیه-اروپا

ايتنا
  https://www.itna.ir