کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رایانش ابری جایگزین مراکز داده سنتی خواهد شد

18 بهمن 1396 ساعت 12:58

ایتنا- رایانش ابری در سه سال آینده به صورت مجازی، جایگزین مراکز سنتی داده خواهد شد. ترافیک مراکز داده ابری تا سال 2021، 95 درصد از کل ترافیک مراکز داده را به خود اختصاص خواهد داد.


مرکز داده به مجموعه‌ای از سرویس‌گرها، زیرساخت‌های ارتباطی/امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت/اینترانت/اکسترانت) بکار گرفته می‌شوند.
سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد می‌توانند با بکارگیری سرویس‌های ارائه شده از طرف مرکز داده وب‌گاه‌ها، اطلاعات و سرویس‌های مبتنی بر شبکه خود را بر روی اینترنت (اینترانت/اکسترانت) راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز مرکز داده، بسته به نوع کاربردی که برای آن تعریف شده است، می‌تواند به عنوان یک مرکز پردازشی، مرکز ذخیره داده، مرکز جمع‌آوری داده یا تمامی این موارد عمل کند.
استفاده از سرویس‌ها و برنامه‌های رایانش ابری نیز با رشدی سریع ادامه دارد و به رشد مراکز داده ابری منتهی می‌شود. شایان ذکر است که برنامه‌های سازمانی و کسب‌وکار در رشد این سرویس‌ها، نقشی پررنگ و قابل توجه دارند.
 
پخش ویدئو، شبکه اجتماعی و پژوهش، پرکاربردترین برنامه‌های ابری هستند و همچنین برنامه‌ریزی منابع سازمانی، همکاری و تجزیه‌وتحلیل نیز از فضای رایانش ابری تأثیر می‌پذیرد. بر اثر رشد سریع در استفاده از برنامه‌های ابری، ترافیک مرکز داده نیز به سرعت رشد می‌کند و انتظار می‌رود که تا سال 2021، به 19.5 زتابایت بر سال برسد.
 

 

ترافیک مرکز داده ابری، در سال 2021، 95 درصد کل ترافیک مرکز داده را تشکیل خواهد داد. افزایش و رشد برنامه‌های اینترنت اشیاء مانند خودروهای هوشمند، شهرهای هوشمند و دستگاه‌های بهداشتی متصل نیز به تقاضای مراکز داده خواهد افزود.
این روزها، استفاده از مجازی‏‌سازی، بهره‏‌گیری از رایانش ابری و جایگزین کردن بسترهای سنتی با این فناوری‏‌های نوین از موضوعات موردبحث محافل فناوری اطلاعات است.
 
در مجازی‏‌سازی، چندین ماشین مجازی روی یک سرور فیزیکی راه‌اندازی می‌‏شوند. هر یک از ماشین‏‌های مجازی می‏‌توانند سیستم‌‌عامل و نرم‏‌افزارهای خود را داشته باشند و مستقل از دیگر ماشین‏‌های در حال اجرا روی سرور، به کاربر خدمات ارائه کنند. مجازی‏‌سازی، راهکاری مؤثر برای استفاده بهینه از تمامی منابع سرورهاست.
 


کد مطلب: 51972

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51972/رایانش-ابری-جایگزین-مراکز-داده-سنتی-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir