۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

همکاری اپل و سامسونگ؛ در پایان راه؟

ایتنا - اپل تصمیم گرفته که سفارش نمایشگرهای آیفون ۱۰ به سامسونگ دیسپلی را کاهش دهد.
همکاری اپل و سامسونگ؛ در پایان راه؟


اپل سفارش‌های صفحه نمایش OLED آیفون ۱۰ خود به سامسونگ را کاهش داده است. با اینکه اپل و سامسونگ همواره در عرصه رقابتی تنگاتنگ بر سر گوشی‌های هوشمند هستند، اما در پشت صحنه همکاری‌های بسیاری با همدیگر به منظور تامین قطعات مورد نیاز گوشی‌های خود دارند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت کره‌ای سامسونگ تاکنون تنها تامین‌کننده و سازنده صفحه نمایش  OLED آیفون ۱۰ بوده است و درصورتی که این روال ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود این شرکت در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی ۲۲ میلیارد دلار از تامین و فروش پنل‌های اولد آیفون ۱۰ کسب درآمد کرده است.
حالا اخبار جدیدی در فضای مجازی به گوش می‌رسد که حاکی است که اپل می‌خواهد وابستگی خود به رقیبش یعنی سامسونگ را تا حد زیادی کاهش دهد و بدین ترتیب به طور غیر منتظره تصمیم گرفته که سفارش نمایشگرهای آیفون ۱۰ به سامسونگ دیسپلی را کاهش دهد.
 
این کاهش میزان سفارش پنل‌های اولد آیفون، می‌تواند به ضرر سامسونگ تمام شود چراکه درآمدهای هنگفتی از سوی رقیب آمریکایی خود، اپل، بدست می‌آورد که البته به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این مساله می‌تواند به سود میزان فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ تمام شود چراکه عرضه گوشی‌هایش با قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به اپل روانه بازار شده و به فروش خواهد رسید.

گزارشی از سوی ET نیوز مبنی بر آن است که بخش تامین قطعات سامسونگ دیسپلی ماه گذشته به شرکای خود اعلام کرده که سفارش ساخت و تولید پنل‌های اولد آیفون ۱۰ را به نصف کاهش داده است چراکه اپل احتمالا اپل تصمیم گرفته است جایگزین دیگری را برای تامین نمایشگرهای اولد آیفون ۱۰ در نظر بگیرد و به همین خاطر تاکنون میزان سفارش پنل‌های اولد به سامسونگ را تا ۵۰ درصد کاهش داده و در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز هیچ سفارشی داده نشده است.

سال گذشته، اعلام شد که اپل مبلغ ۲.۷ میلیارد دلار در بخش تولید نمایشگر OLED گوشی‌های هوشمند در شرکت ال‌جی سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری به‌عنوان نوعی پیش‌پرداخت برای پنل‌هایی است که ال‌جی دیسپلی قرار است نیمه‌ دوم سال ۲۰۱۸ به تولید برساند.
از آن طرف هم احتمال دارد شرکت‌هایی همچون شارپ و ژاپن دیسپلی جایگزین سامسونگ دیسپلی برای تامین قطعات و پنل های مورد نیاز اپل شوند. در هرحال هر شرکتی که با اپل وارد مذاکره و رایزنی برای جلب توجه این غول تکنولوژی آمریکایی شود، این امر به ضرر سامسونگ تمام خواهد شد.

به تازگی گزارش‌های دیگری نیز در فضای مجازی منتشر شده بود که حاکی از تصمیم اپل به توقف فروش و تولید آیفون ۱۰ در نیمه دوم سال جاری میلادی بود.
در آخر باید گفت که اپل تصمیم گرفته است که به طور جدی از طریق مذاکره با سایر غول‌های تکنولوژی، رقیب سرسخت خود را پشت سر گذاشته و جایگزین دیگری برای تامین قطعات و نمایشگرهای اولد مورد نیاز آیفون‌های خود پیدا کند.
 
کد مطلب: 51952
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام