کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویندوز 10، محبوب‌تر از ویندوز 7

14 بهمن 1396 ساعت 11:13

ایتنا - گزارش‌های جدید حاکی است که تعداد کاربران ویندوز ۱۰ توانسته‌اند تعداد کاربران ویندوز ۷ را پشت سر بگذارند.




 

یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان StatCounter آمارهای جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بالاخره یکی از نسخه‌های جدیدتر از ویندوز ۷ مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ توانسته گوی سبقت و رقابت را از نسخه محبوب و پرطرفدار ویندوز ۷ ربوده و تعداد کاربرانش از کاربران این نسخه قدیمی‌تر پیشی بگیرند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این موسسه از تعداد دانلود و نصب سیستم‌های عامل محبوب رایانه‌ای هر ساله گزارش‌های جدیدی منتشر می‌کند که نشان‌دهنده میزان استقبال کاربران از نسخه‌های مختلف در سیستم های عامل مختلف است.

از آنجایی که بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند که در نوامبر یا دسامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی نسخه جدیدی جایگزین نسخه ویندوز ۱۰ شود، از ماه اکتبر به تدریج از تعداد کاربرانی که نسخه‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ را برروی رایانه‌های شخصی خود نصب می‌کردند، کاسته شد. این در حالیست که چنین اتفاقی نیفتاد و مایکروسافت نسخه جدیدتری را بعنوان جایگزین ویندوز ۱۰ معرفی و روانه بازار نکرد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی این موسسه، تعداد کاربران ویندوز ۱۰ شاهد یک رشد و افزایش ۱.۰۹ درصدی بوده است، به گونه‌ای که از ۴۱.۶۹ درصد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به ۴۲.۷۸ درصد در ژانویه سال ۲۰۱۸ رسیده است.

این در حالیست که در همین بازه زمانی، تعداد کاربران ویندوز ۷ به میزان ۰.۰۳ درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۱.۸۶ درصد رسیده است. طبق این آمار، هم اکنون فاصله تعداد کاربران این دو نسخه از ویندوز، ۰.۹۲ درصد است که این نرخ نشان دهنده آن است که کاربران ویندوز ۱۰ بالاخره از کاربران ویندوز ۷ بیشتر شده و از آنها سبقت گرفته‌اند.

آمارهای دیگری نیز درباره سایر نسخه‌های سیستم عامل ویندوز ارائه شده است، به گونه‌ای که ویندوز ۸.۱ با ۰.۴۴ درصد کاهش، ۸.۷۲ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است و ویندوز XP نیز با ۰.۲۴ درصد کاهش، ۳.۳۶ درصد از کاربران را از آن خود کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به امکانات و قابلیت‌های جدیدی که به ویندوز ۱۰ اضافه شده بوده، تنها نیازمند زمان بیشتری بوده تا بتواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند. البته برخی دیگر معتقدند که مایکروسافت به عنوان شرکت سازنده و ارائه دهنده سیستم عامل ویندوز  نیز که در برهه‌های زمانی مقطعی این نسخه را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده، در افزایش تعداد کاربران و محبوبیت بیشتر ویندوز ۱۰ بی‌تاثیر نبوده است.

در هر صورت این نسخه از ویندوز شایسته این میزان محبوبیت بوده و هست و همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند، انتظار می‌رود روند محبوبیت این نسخه جدید حتی با جایگزین کردن آن و معرفی نسخه جدیدتری از ویندوز توسط مایکروسافت، به طور تصاعدی افزوده شود.
البته آمار منتشر شده هنوز حاکی از آن است که پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نسخه از ویندوز در جهان، هنوز نسخه ویندوز ۷ است.


کد مطلب: 51921

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51921/ویندوز-10-محبوب-تر-7

ايتنا
  https://www.itna.ir