کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هک کردن دستگاه‌های خودپرداز برای گرفتن بی‌دردسر پول نقد

سايت خبری ايتنا , 16 بهمن 1396 ساعت 1:23

ایتنا - کارشناسان امنیتی می‌گویند این اتفاق می‌تواند تمامی دستگاه‌های خودپرداز در سراسر جهان را تحت خطر جدی قرار دهد.


مجرمان سایبری در حال هک کردن دستگاه‌های خودپرداز هستند تا طی عملیاتی موسوم به jackpotting این دستگاه‌ها را مجبور کنند که پول نقد بیرون دهند.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، دو شرکت بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های خودپردازدر جهان به همراه «سرویس مخفی ایالات متحده» گزارش‌هایی در این زمینه منتشر کردند که نشان می‌دهد هکرها راه دریافت بی‌دردسر پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز را پیدا کرده‌اند.

این دو شرکت بزرگ Nixdorf و NCR نام دارند و هفته گذشته به تمام مشتریان خود هشدار دادند که به این مسئله توجه کنند. البته این دو شرکت در بیانیه خود اعلام نکردند که تاکنون از خودپردازهای قربانی چه میزان پول سرقت شده است.

«سرویس مخفی ایالات متحده» که از سازمان‌های زیرمجموعه آژانس امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود هم در بیانیه مجزا اعلام کرد که چندین مورد سرقت هکری از خودپردازها طی هفته گذشته صورت گرفته است.

شرکت Nixdorf اعلام کرد مقامات امنیتی آمریکا هشدارهای لازم را به آنها فرستاد‌ه‌اند تا هرچه سریع‌تر جلوی این فرآیند هکری گرفته شود.
در گزارش‌های اخیر اعلام شده است که هک‌های صورت گرفته بیشتر برای مدل خودپردازهای Opteva ATM ایجاد شده است که تاریخ تولید آنها به چندین سال قبل برمی‌گردد.

کارشناسان امنیتی می‌گویند این اتفاق می‌تواند تمامی دستگاه‌های خودپرداز در سراسر جهان را تحت خطر جدی قرار دهد و می‌بایست هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
 


کد مطلب: 51913

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51913/هک-کردن-دستگاه-های-خودپرداز-گرفتن-بی-دردسر-پول-نقد

ايتنا
  https://www.itna.ir