۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰

استیضاح بزرگترین مرکز مبادلات بیت‌کوین در ژاپن

ایتنا - مرکز مبادلات ارز دیجیتالی کوین چک ژاپن پس از آنکه هکرها ۵۳۰ میلیون دلار از آن را به سرقت بردند، توسط رگولاتورهای مالی ژاپن استیضاح شد.
استیضاح بزرگترین مرکز مبادلات بیت‌کوین در ژاپن


 
این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.
 دو روز پیش بود که هکرها به یکی از بزرگ‌ترین مراکز مبادلات ارز دیجیتالی رمزنگاری شده در ژاپن نفوذ و حمله کرده‌ و ۵۳۲ میلیون دلار را به سرقت بردند.

کوین چک - یکی از بزرگ‌ترین مراکز مبادلات ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که در شهر توکیوی ژاپن مستقر شده - اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری با نفوذ و حمله به سرورهای این مرکز، ۵۳۲ میلیون دلار از سرمایه‌هایش را به سرقت برده‌اند.
این مرکز در تشریح بزرگترین هک و حمله سایبری که در معرض آن قرار گرفته اعلام کرده است که ۴۲۰ میلیون دلار از ارز دیجیتالی NEM و ۱۱۲ دلار نیز از ارز دیجیتالی ریپل توسط هکرها ربوده شده و این شرکت را در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

حالا مراکز و رگولاتورهای مالی در کشور ژاپن این مرکز مبادلاتی ارز دیجیتالی را استیضاح کرده و از مدیران و مسئولان مربوطه آن درخواست کرده اند که در این خصوص توضیحات بیشتر و دقیق‌تری بدهند چراکه آنها بر این باورند که اگر متخصصان امنیت سایبری به خوبی و سریع، هک و حمله سایبری مذکور را شناسایی می‌کردند، مبلغ به سرقت برده شده توسط هکرها آنقدر زیاد نمی شد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی هم یکی از بزرگ‌ترین مراکز مبادلاتی بیت کوین در آن زمان، پس از آنکه ۴۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌هایش را از دست داد، اعلام ورشکستگی کرد. بنابراین بسیاری از تحلیلگران معتقدند که کوین چک نیز همانند برخی دیگر از موسسات و مراکز دیگر با از دست دادن چنین مبلغ هنگفتی رو به ورشکستگی خواهد رفت.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی درتلاش هستند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چرا که آنها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود
کد مطلب: 51889
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام