کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تدبیر مایکروسافت برای آسیب‌پذیری‌ها

10 بهمن 1396 ساعت 9:23

ایتنا - مایکروسافت قصد دارد با انتشار یک بروزرسانی نرم‌افزاری، رایانه‌های کاربران را از آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی اسپکتر موجود در پردازنده اینتل محافظت کند.




 

مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث های فراوانی قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به‌گونه‌ای بوده است که به هکرها اجازه می‌داده علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای.ام.دی و ای.آر.ام نیز دسترسی یابند.

اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

پس از آنکه خود اینتل نیز پس از ارائه و انتشار بروزرسانی ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب رسیدن به رایانه‌های کاربران، به آنها هشدار داد که از این بروزرسانی استفاده نکرده و آن را به هیچ وجه بر روی سیستم عامل رایانه خود نصب نکنند، حالا شرکت مایکروسافت در قبال این خطر و تهدید بزرگ احساس مسئولیت کرده و تصمیم گرفته است که به زودی در یک بروزرسانی نرم افزاری، کاربران سیستم عامل ویندوز را از یکی از آسیب‌پذیری‌های بزرگ و معروف اینتل یعنی اسپکتر محافظت کند.

مایکروسافت در تشریح این موضوع اعلام کرده است که قصد دارد برای سیستم عامل‌های ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ یک بروزسانی منتشر کند تا آنها را از خطر سواستفاده و سرقت اطلاعات ضعفهای امنیتی اسپکتر برهاند.


کد مطلب: 51887

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51887/تدبیر-مایکروسافت-آسیب-پذیری-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir