۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

جوان 21 ساله 100 بار به گوگل و مایکروسافت حمله سایبری کرد

ایتنا - این هکر 21 ساله 9083 رایانه قربانی را مورد هدف قرار داد و به شرکت‌های بزرگ فناوری بیش از 100 بار حمله کرد.
جوان 21 ساله 100 بار به گوگل و مایکروسافت حمله سایبری کرد
با اینکه شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا، همواره بیشترین تلاش خود را برای محافظت در مقابل حملات به منظور امن نشان دادن خود بخرج می‌دهند، اما ظاهرا اتفاقاتی می‌افتد که این اطمینان را مخدوش می‌کند.

اخیرا یک هکر 21 ساله در بریتانیا که توانسته بود به وب‌سایت‌های شرکت‌های بزرگی چون گوگل، اسکایپ مایکروسافت و شرکت توسعه‌دهنده بازی «پوکیمون گو» حمله گسترده DDoS را انجام داده و موجب اختلال گردد؛ هر چند او سپس دستگیر شد و به زندان منتقل گردید.

به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، در پی این اتفاق، اداره مرکزی پلیس میدلند غربی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «الکس بسِل» که پیش‌تر یکی از راننده‌های شرکت «دلیوِرو» بود و نیز در شهرلیورپول سکونت داشت، با مجموعه حملات خود توانسته بود تعداد 9083 رایانه قربانی را مورد هدف قرار دهد، ضمن اینکه در طول زمان مزبور، وی به شرکت‌های بزرگ فناوری بیش از 100 بار حمله کرده بود.
 

بسِل همچنین علاوه بر حملات سایبری فوق، به دلیل راه‌اندازی یک بازار سیاه اینترنتی به نام Aiobuy نیز متهم شد. تحقیقات بعدی ماموران نشان داد که در این بازار سیاه، اقلامی مانند ابزارهای دسترسی از راه دور به سیستم‌های مدیریت شبکه سازمانی، ابزارهای بوت‌نت، دسترسی‌های بوتِری و دیگر بدافزارها ارائه می‌شده که هر کدام، ابزاری برای تهدید سازمان‌ها و نیز منشا حملات به سایت‌های این شرکت‌ها بوده است.

نکته مهم‌تر اینکه او علاوه بر همه این موارد، همچنین نرم‌افزارهای هک واحدهای پولی مجازی را هم تولید می‌کرد و به فروش می‌رساند تا از حفره‌های نرم‌افزاری موجود برای سرقت بیتکوین استفاده کند، و بدین ترتیب خود را به مرز آخرین دستاوردهای فناوری رسانده بود.

این طور که گفته شده است، مطابق برآورد کارشناسان، در فروشگاه اینترنتی Aiobuy بیش از 26 هزار کاربر ثبت شده حضور دارند که تاکنون بیشتر از 35 هزار خرید توسط آنها انجام شده است.
بسل در مجموع موفق شده بود از این خریدها بیشتر از 500 هزار پوند به جیب بزند.
 
کد مطلب: 51883
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام