کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

MAERSK به خاطر حمله باج‌افزاری ویندوز 45 هزار رایانه خود را عوض کرد

23 بهمن 1396 ساعت 12:27

ایتنا - لغو یا تاخیر در ارسال کالاها به خاطر این حمله بدافزاری باعث شد شرکت MAERSK حدود 300 میلیون دلار ضرر کند.


شرکت MAERSK بزرگ‌ترین کمپانی حمل و نقل دریایی و کانتینری کالا در جهان محسوب می‌شود که طبعا بسیار از امور خود را از طریق سیستم‌های کامپیوتری سامان می‌بخشد. اخیرا این شرکت عظیم به دنبال بروز یک اختلال جدید مجبور شده است تمامی رایانه‌های شخصی و سرورهای خود را از نو راه‌اندازی کند.

به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، در تابستان گذشته یک حمله باج‌افزاری به نام NotPetya به رایانه‌ها و سیستم‌های مرکزی این شرکت صورت گرفت و همه آنها را دچار اختلال نمود، به صورتی که سرانجام این کمپانی بزرگ مجبور شد سیستم عامل همه رایانه‌ها و سرورهای خود را تعویض نماید.

شرکت MAERSK در گزارشی که به این منظور تهیه نموده توضیح داد که این حمله باج‌افزاری، به مدت 10 روز بین ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال گذشته، سیستم‌های آنها را مورد هدف قرار داد و یک اختلال بسیار بزرگ در سیستم‌های شبکه‌ای آنها ایجاد کرده است.


بنا به ادعای گزارش مزبور، در نتیجه حمله باج‌افزار NotPetya به این شرکت، عملیات مربوط به ارسال کانتینرها در 76 بندر جهان به تعویق افتاده است.

از سوی دیگر، لغو یا تاخیر در ارسال کالاهای مزبور باعث شد تا شرکت MAERSK مبلغی در حدود 300 میلیون دلار ضرر کند.
لازم به ذکر است که در همین دوره زمانی، شرکت آمریکایی تولیدکننده داروهای Merck و شرکت ارائه دهنده خدمات ارسال کالای FedEx هم به خاطر حمله همین باج‌افزار ضرر مشابه را متقبل شدند.

شرکت MAERSK هم اکنون مجبور شده است برای پایان دادن به این ماجرا و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر، سیستم عامل و نرم‌افزارهای موجود روی 45 هزار دستگاه رایانه شخصی، 4 هزار دستگاه سرور و 2500 اپلیکیشن خود را مجدد نصب کند تا بدین ترتیب از پاک بودن مجموعه سیستم خود اطمینان حاصل نماید.
 


کد مطلب: 51882

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51882/maersk-خاطر-حمله-باج-افزاری-ویندوز-45-هزار-رایانه-خود-عوض

ايتنا
  https://www.itna.ir