۱
۰
plusresetminus
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

تلگرام کجا محبوب‌تر است؟

ایتنا - یک موسسه تحقیقاتی به تازگی گزارشی منتشر کرده است که بیشترین و کمترین میزان کاربران تلگرام در کشورهای مختلف را نشان می‌دهد.
تلگرام کجا محبوب‌تر است؟

با اینکه واتس‌اپ و فیس بوک مسنجر از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌روند، اما دو پیام رسان دیگر به نام تلگرام و سیگنال نیز در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخی کشورها مواجه شده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی اپ توپیا حاکی است که تعداد کاربران اپلیکیشن تلگرام در سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان ۱۱۸ درصد رشد و افزایش داشته است که این میزان رشد در مقایسه با سایر پیام‌رسان‌ها بسیار قابل ملاحظه است.

طبق آمار کارشناسان این موسسه، کاربران تلگرام در کشورهایی نظیر ونزوئلا، نیجریه، کنیا، روسیه، اوکراین بسیار بیشتر از سایر کشورهای دیگر در جهان هستند. این در حالیست که کاربران کشورهایی همچون فنلاند، سوئیس، سوئد، دانمارک و نیوزلند کمترین استقبال را از این پیام‌رسان آبی رنگ مشهور کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلگرام که در سایر اپلیکیشن‌های مشابه وجود ندارد، امکان ایجاد کانال با ظرفیت میلیون‌ها کاربر و عضو است. البته قابلیت‌های بسیار دیگری نیز در این پیام رسان وجود دارد که آن را از سایر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند.

اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال نیز همچون تلگرام در این کشورهای مذکور رشدی بی‌سابقه را تجربه کرده است اما از رقیب خود یعنی تلگرام بسیار بیشتر پیش افتاده است به گونه‌ای که تعداد کاربرانی که در کشورهای مذکور پیام‌رسان سیگنال را نصب و استفاده کرده‌اند، ۱۴۷ درصد افزایش یافته است این در حالیست که در سایر کشورها تنها ۱۱ درصد رشد و افزایش داشته است.

نام تمامی اپلیکیشن‌هایی که در این گزارش آمده است، در فهرست بهترین و امن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان نیز حضور دارد به گونه‌ای که به ترتیب واتس اپ، سیگنال، تلگرام و فیس بوک مسنجر به ترتیب در جایگاه‌های نخست، دوم، چهارم و هفتم امن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان جای گرفته‌اند.

اما به گفته تحلیلگران، تلگرام که در چند سال اخیر از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران بهره‌مند شده است، از سرعت و امنیت بالایی برخوردار  شده است و علاوه بر پروتکل‌های رمزنگاری پیشرفته از قابلیت دیگری همچون مکالمه محرمانه ( secret chat) برخوردار است و هر از گاهی نیز قابلیت‌های جدیدی را به منظور جلب رضایت کاربران و سهولت در عملکرد آنها به اپلیکیشن خود می‌افزاید.

پیام‌رسان سیگنال هم که در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز به کار کرد، توانست در این مدت زمان کوتاه فعالیتش، به ضریب امنیتی بالایی دست یابد، هرچند که در ابتدا محبوبیت و آوازه آن چندان به اندازه سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان معروف در جهان نمی‌رسید، اما بسیاری از متخصصان امنیت سایبری استفاده از آن را به عنوان یک پیام‌رسان امن به کاربران پیشنهاد می‌دهند و به همین خاطر نیز ما شاهد رشد روزافزون محبوبیت و تعداد دانلود این اپلیکیشن هستیم. شیوه رمزنگاری این پیام‌رسان از واتس‌اپ تبعیت کرده و هیچ اطلاعاتی در سرویس‌ها و سرورهای اپلیکیشن سیگنال ذخیره نمی‌شود.
کد مطلب: 51863
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Russian Federation
در کشورهایی که حاکمان انتقاد ناپذیر و تمامیت خواه فضای مجازی را سگ هار و بلای جان خود میدانند فیلتر شدن گسترده سایر ابزار ارتباطی و شبکه های اجتماعی باعث سرازیر شدن کاربران به تلگرام شده است.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام