۰
plusresetminus
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۵

امسال نخستین خودروی هیدروژنی وارد خیابان‌ها می‌شود

ایتنا - قرار است در سه ماهه پایانی سال 2018 میلادی حدود 50 دستگاه خودروی «میرای» مجهز به سیستم تعلیق هیدروژنی وارد کبِک شوند.
امسال نخستین خودروی هیدروژنی وارد خیابان‌ها می‌شود
تویوتا در نظر دارد نخستین خودروی جهان که قادر است با سوخت هیدروژن حرکت می‌کند را اواخر سال جاری میلادی در کشور کانادا عرضه کند.

به گزارش ایتنا به نقل از دیزاین-اینجینیرینگ، کانادا بزرگ‌ترین بازار جهان برای خودروهای برقی محسوب می‌شود و اقدام تویوتا برای عرضه نخستین خودروی هیدروژنی جهان در این کشور به معنی حذف کامل آلایندگی‌های ناشی از تردد وسایل نقلیه در این کشور خواهد بود.

بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده قرار است در سه ماهه پایانی سال 2018 میلادی حدود 50 دستگاه خودروی «میرای» مجهز به سیستم تعلیق هیدروژنی وارد کبِک شوند و در مرحله نخست قرار است که این خودروها توسط دولت و ناوگان خصوصی مورد استفاده قرار گیرند.

«پیِر موریو» وزیر انرژی کبِک اعلام کرد که این استان بهترین مکان برای خودروهای تویوتا محسوب می‌شود. زیرا انرژی پاک و ارزان هیدروالکتریک می‌تواند برای تولید هیدروژن مایع به راحتی در این شهر تامین شود.

او پس از معرفی طرح‌های شرکت خودروسازی ژاپنی برای حضور در کانادا توضیح داد: «این یک خبر بسیار مهم است، زیرا کبِک به عنوان پنجره‌ای برای تمام شهرهای کانادا خودروهای هیدروژنی را در اختیار می‌گیرد.»

بر اساس توضیحات تویوتا،‌ هر بار که مخزن هیدروژن خودروی «میرای» پر شود این اتومبیل می‌تواند مسافت 500 کیلومتر را پشت‌سر بگذارد و حتی در سردترین دما هم مخزن خودرو به سرعت پر می‌شود.

پیش‌بینی شده است خودروی هیدروژنی «میرای» با استفاده رایگان از هیدروژن به مدت سه سال، به قیمت 57 هزار دلار در کانادا فروخته شود.
 
کد مطلب: 51835
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام