۱
۰
plusresetminus
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۰

از «سکه‌های تلگرام» و ارزش میلیاردی آنها چه می‌دانید؟

ایتنا – فروش سکه‌های تلگرام، یک رکورد تاریخی به شمار می‌رود.
از «سکه‌های تلگرام» و ارزش میلیاردی آنها چه می‌دانید؟
تلگرام قصد دارد با عرضه اولیه سکه، سرمایه خود را به بیش از 2 میلیارد دلار افزایش دهد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از بلومبرگ، تلگرام در نظر دارد در مرحله اول، سکه‌هایی به ارزش 850 میلیون دلار (تقریباً معادل 382 میلیارد تومان) را از طریق فروش خصوصی در اختیار مشتری‌‏ها قرار دهد.
 
این سکه‌ها که در واقع ارز دیجیتال تلگرام هستند، Gram نام دارد.
 
بر اساس این گزارش، فروش عمومی سکه‌های تلگرام از ماه مارس (اسفند 1396) آغاز خواهد شد و احتمالاً سرمایه‌ای 1.5 میلیارد دلاری (6750 میلیارد تومان) نصیب این شرکت خواهد کرد.
 
یک صرافی به نام Exante با اشاره به این که تقاضا برای سکه‌های تلگرام بسیار بالاست گفت: این سکه‌ها در زمان عرضه عمومی، دو برابر بیشتر از آن چه در عرضه خصوصی به فروش رفته‌اند ارزش‌گذاری خواهد شد.
 
سال گذشته استارت‌آپ‌ها در مجموع توانستند با بهره‌گیری از این شیوه، 4 میلیارد دلار سرمایه جذب کنند که بالاترین مقدار آن متعلق به شرکت Filecoin با سرمایه 257 میلیون دلاری بود.
 
این در حالی است که انتظار می‌رود ارزش کل سرمایه‌ای که احتمالاً توسط تلگرام جذب خواهد شد، به بیش از 2 میلیارد دلار برسد که قطعاً بزرگ‌ترین کسب سرمایه از این دست، در تاریخ ارز دیجیتال تا به امروز محسوب می‌شود.
 
از سوی دیگر گفته می‌شود پاول دورف (Pavel Durov) موسس و مدیر تلگرام، به دنبال راه‌اندازی یک پلتفرم پرداخت با استفاده از فناوری بلاکچین است که می‌تواند با ویزا و مسترکارت رقابت داشته باشد.
 
کد مطلب: 51833
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
در ایران هم خرید و فروش می شود؟؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام