۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳

جی‌بورد گوگل و کمک به یادگیری مجدد زبان‌ها

ایتنا- یکی از کیبوردهای سوم شخصی که استفاده از آن می‌تواند بازده بسیار عالی برایتان داشته باشد، گوگل کیبورد یا همان Google Keyboard محسوب می‌شود.
جی‌بورد گوگل و کمک به یادگیری مجدد زبان‌ها
سیستم‌عامل اندروید مدت‌هاست امکان استفاده از کیبوردهای سوم شخص (ساخته شده توسط توسعه‌دهندگان) را ارائه می‌کند. اپل نیز در سیستم‌عامل iOS این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است.
این موضوع سبب شده که کیبوردهای مجازی مختلفی از سوی شرکت‌ها و برنامه‌نویسان برای این دو سیستم‌عامل عرضه شوند.
یکی از بهترین گزینه‌هایی که در این راستا وجود دارد، بی‌شک کیبورد گوگل است که به آن جی‌بورد (Gboard) نیز گفته می‌شود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز یکی از قابلیت‌های مهم نرم‌افزار جی‌بورد، پشتیبانی چندزبانه این برنامه است. موتور تایپ پیش‌گویانه جی‌بورد از فناوری یادگیری ماشینی برای نمایش کلمه بعدی بهره می‌گیرد و برای این کار، از متن استفاده می‌کند.
اگر چند زبان را به تنظیمات این برنامه اضافه کنید، کاربرد جی‌بورد قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد نمود. بدین صورت که مجبور نخواهید بود که در حین تایپ، زبان را به زبان موردنظر خود تغییر دهید.
جی‌بورد این توانایی را دارد که زبان شما را با استفاده از آن چیزی که تایپ می‌کنید، تشخیص داده و پیشنهاداتی را در همان زبان به شما ارائه دهد و از آنجا که این برنامه یک کیبورد مجازی است، تمام قابلیت‌های آن در هر جایی که روی دستگاه خود تایپ کنید، نمایش داده می‌شود.
 
 
نکته جالب دیگری که در رابطه با این برنامه وجود دارد، پیشنهاداتی است که ارائه می‌دهد و کاربر، به طور طبیعی از آن یاد می‌گیرد.
مطالب زیادی وجود دارد که می‌توان از این پیشنهادات آموخت. ممکن است کلماتی وجود داشته باشد که در هنگام تلفظ شبیه نیز باشند، اما معانی کاملاً متفاوتی داشته و به عنوان مثال یکی فعل و دیگری اسم باشد.
 
لازم به ذکر است که جی‌بورد کامل نیست و هنوز نواقص و اشکالاتی دارد که می‌بایست برطرف شود. اگر به بیش از یک زبان مسلط باشید یا حداقل به یک زبان بیشتر از زبان مادری خود مسلط باشید، می‌توانید با استفاده از این برنامه، آن را بیشتر بیاموزید.
 
کد مطلب: 51816
برچسب ها: جی‌بورد گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام