۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹

جیمیل و احراز هویت دو مرحله‌ای

ایتنا- از هر ده کاربر فعال جیمیل، صرفاً یک کاربر توانایی استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای را دارد. این نوع روش احراز هویت، یک اقدام امنیتی رایگان است که برای حفاظت از حساب‎ها در برابر دسترسی غیرمجاز انجام می‌گیرد.
جیمیل و احراز هویت دو مرحله‌ای
احراز هویت دو مرحله‌ای جیمیل می‌تواند با استفاده از دو مجموعه از مراحل امنیتی، از حساب‌ها حفاظت کند.
این دو مرحله شامل رمز عبور کاربر، به علاوه یک کد کمکی است که پس از یک سری مراحل برای ورود، به گوشی همراه کاربر ارسال می‌شود.

به گزارش ایتنا از رایورز زمانی که این مراحل به درستی انجام شود، امنیت حساب به هیچ وجه به خطر نمی‌افتد، مگر اینکه هکر، رمز عبور و دستگاه تلفن همراه کاربر را در اختیار داشته باشد.
لازم به ذکر است که در احراز هویت دو مرحله‌ای، گوشی تلفن همراه نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند کاربر را به شکلی مطمئن و موثر، ایمن کند.
 
یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل اعلام نمود علیرغم مزایایی که سیستم مورد بحث دارد، کمتر از ده درصد از حساب‌های فعال گوگل از مدل احراز هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کنند.
سؤال اینجاست که چرا استفاده از این سیستم اجباری نمی‌شود؟ یکی از متخصصان گوگل اذعان داشت: «پاسخ این سؤال در قابلیت استفاده است. از مردم درخواست می‌کنیم که از این امکان استفاده و به امنیت حساب‌های خود کمک کنند. اگر گوگل استفاده از این سیستم را اجباری کند، چند نفر حاضر به استفاده از حساب‌های خود خواهند بود؟»

وی همچنین افزود: «در حال حاضر سیستم احراز هویت دومرحله‌ای به عنوان یک سیستم غیرضروری شناخته شده است که امنیت اضافی را به همراه خواهد داشت.»
از سوی دیگر، یک سازمان پژوهشی بر روی تعداد کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، تحقیق نموده و به این نتیجه رسید که کمتر از 10 درصد از کاربران جیمیل، این قابلیت امنیتی را بکار گرفته و به عنوان مثال، تنها حدود 28 درصد از مردم آمریکا از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند.
 
حدود 56 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت نمودند، اظهار داشتند که پیش از این نظرسنجی، هیچ چیزی در مورد احراز هویت دو مرحله‌ای نشنیده‌اند.
شایان ذکر است که جیمیل، بیش از یک میلیون کاربر فعال داشته که نشانگر پرطرفدار بودن آن است.
 
کد مطلب: 51797
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
حالا که این همه توصیف کردید، لااقل روش رو اشاره ای می کردید که ببنیم چه جوری میشه فعال کرد این روش دو مرحله ای را.

سلیقه هم خوب چیزیه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام